سایت حقوقی،پایگاه خبری دیده بان هشتم

پایگاه خبری دیده بان هشتم سایت حقوقی و ارایه دهنده تمامی اخبار حقوقی در دنیای وب می باشد

سایت حقوقی

یکشنبه, 03 شهریور 1398-

اعضای جدید هیات‌مدیره کانون سردفتران و دفتریاران معرفی شدند

دیده بان هشتم : اعضای جدید هیات ‌مدیره کانون سردفتران و دفتریاران با حضور احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت‌ اسناد و املاک کشور معرفی شدند.
به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، در مراسم معرفی اعضای جدید هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران گزارشی از روند برگزاری انتخابات و نحوه انتخاب اعضای جدید هیات مدیره ارائه شد که طبق این گزارش، انتخابات هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران هر سه سال یکبار برگزار می‌شود که انتخابات این دوره نیز دهم اردیبهشت امسال برگزار شده است. 
در انتخابات این دوره هیات مدیره، 39 نفر برای سردفتران و 17 نفر نیز برای دفتریاران کاندیدا شدند که از مجموع 840 رای برای سردفتران و 360 رای برای دفتریاران در مجموع 15 نفر با رای اکثریت انتخاب شدند که از امروز به طور رسمی کار خود را شروع کردند. 
آقایان دشتی اردکانی، عظیمیان، جمشیدی، جلیلیان، ناظمی، هاشمی بافقی، منشی، خندانی، اسکندری و جلیل‌وند، منتخبین این دوره هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران هستند.
در این مراسم از زحمات اعضای قبلی با اهدای لوحی قدردانی و اعضای جدید نیز احکام خود را دریافت کردند. 
 

 حوزه سردفتری نیازمند تحول و کیفی سازی بود 
 
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: به مرحله تحول و تکامل خدمت‌رسانی در حوزه ثبت دفتری رسیده ‌ایم. احمد تویسرکانی افزود : با همت عزیزان در کانون سردفتران و دفتریاران و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور توانستیم به مرحله تحول و تکامل خدمت‌رسانی در حوزه ثبت دفتری برسیم.
وی با بیان اینکه ثبت مالکیت‌ها باید جایگاه خوبی پیدا کند تا همه مردم به این نهاد اعتماد کامل کنند و مرجع مورد اعتماد عامه مردم باشد گفت: اقداماتی که دراین حوزه انجام می‌شود بسیار مهم و با ارزش است و می‌تواند مبنای بسیاری از تصمیم‌گیری‌های مهم در کشور باشد.
رئیس سازمان ثبت اسناد با بیان اینکه امروز در حوزه سردفتری از یک فضای سنتی و شرایطی که سالها در این دفاتر حاکم بود ، به یک فضای جدید وارد شده ‌‌ایم افزود : این موضوع باعث شده تا کارها با سرعت ، دقت و‌ امنیت بیشتری انجام شود .
وی ادامه داد: در واقع کار از یک فرایند محدود و سنتی که امکان خدشه و تضییع حقوق در بخش هایی وجود داشت امروز به سمت دقت و امنیت بیشتر گرایش پیدا کرده است که باعث اعتماد بیشتر مردم به ثبت رسمی خواهد شد . 
تویسرکانی با بیان اینکه ما نیازمند توسعه ثبت رسمی در کشور هستیم گفت: این موضوع همواره مورد تاکید قرار گرفته و حتی در ابلاغ سیاست‌ های مقام معظم رهبری برای تدوین برنامه ششم توسعه در بند 67 به شکل جدی تاکید شده است.
وی افزود: توسعه جامعه و افزایش جمعیت اقتضا می‌کند که ما یکسری التزامات دقیق تری را ایجاد کنیم که کمتر موجب تولید پرونده و بی‌نظمی در جامعه شود که این امر یکی از موضوعات مهم ثبت رسمی است.
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه برخی از مشکلات ناشی از بی‌نظمی‌های حقوقی و عدم التزام به ثبت رسمی در معاملات است گفت: نظام سردفتری یک نظام ریشه‌دار ، طولانی و با قدمت زیاد است که اقتضائات امروز جامعه با زمان وضع قانون ثبت اسناد و املاک در سال 1290 و بعد از آن بسیار متفاوت است. 
وی با بیان اینکه امروز مراودات و نیازمندی ‌های جامعه با گذشته بسیار متفاوت شده است افزود: امروز دیگر نمی توانیم با همان شیوه های چند دهه قبل مردم را راضی کنیم و در واقع جامعه امروز ما با 80 سال پیش فرق کرده است و باید سعی کنیم با استفاده از روش‌های جدید مردم را راضی نگه داریم . 
تویسرکانی ادامه داد : این موضوع نیازمند تحول و کیفی‌سازی متناسب با نیازهای جامعه است.
معاون رییس قوه قضاییه با بیان اینکه خوشبختانه در همه بخش‌های خدمت‌رسانی در سازمان ثبت اسناد و حوزه دفاتر اسناد رسمی تحولات شروع شده است گفت: شاید در ابتدا برخی تصور می‌کردند که این اقدام عملی نیست اما مهم این است که این تحول ایجاد شده و بسیاری از دغدغه ها در حوزه سردفتری از بین رفته است.
وی افزود: پیش از این شاهد بودیم عزیزانی وارد این حوزه شدند و شاید متوجه خطراتی بودند که بعضاً ممکن بود برخی با هویت جعلی سندی را ثبت کنند و برای آنها مشکلاتی را ایجاد کند اما امروزه در حوزه ممنوع المعامله ها ، تشخیص هویت اشخاص ، جعل اوراق بهادار، ثبت و ضبط سوابق از مجموعه نرم‌افزارها و سیستم‌های مناسب برخوداریم که مطابق با فناوری های روز است . 
تویسرکانی گفت: در مجموعه سازمان ثبت که نامش در گذشته با کاغذ و دفتر عجین بود امروزه قدم‌ های موثری در حوزه‌های مختلف برداشته شده که ایجاد آرشیو ، بانک اطلاعاتی از مجموعه این اقدامات است . 
وی افزود: همچنین امروزه به منظور کیفی سازی در نگهداری و حفظ اسناد در سازمان ثبت اسناد و املاک در حال تصویربرداری و آرشیوبرداری از سوابق اسناد ثبت شده هستیم.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه دو مقوله مهم در حوزه دفاتر اسناد رسمی داریم گفت : یکی سوابق دفاتر املاک ادارات ثبت است که هم اکنون حدود 300 میلیون سابقه ثبتی در دفاتر اسناد رسمی داریم و دیگری دفترخانه های اسناد رسمی است که صد هزار دفتر اسناد رسمی داریم که برای جلوگیری از خدشه وارد شدن به این سوابق باید به صورت الکترونیکی آنها را ثبت و ضبط کنیم.
وی به تبدیل دفاتر از شیوه سنتی به مدرن اشاره کرد و افزود: دو سوم آن تصحیح شده است اما هنوز توفیق اصلاح همه آنها را نداشتیم . 
تویسرکانی با بیان اینکه برای اصلاح این عقبه سنتی هنوز نیاز به کمک مردم داریم گفت: در آینده نزدیک نیازمند این هستیم تا افرادی که سند مالکیت دفترچه ای در اختیار دارند برای تغییر آن به دفاتر مراجعه کنند که در آن زمان می‌توانیم بگوییم صد درصد سوابق ثبت و ضبط ما تغییر کرده است . 
وی افزود: شاید امکان حضور فیزیکی مردم در ادارات نباشد حتما یک ارگانی را ایجاد خواهیم کرد که مردم بتوانند این سوابق را در آنجا درج کنند و ما توسط ایمیل یا تلفن ثبت این درجیات را به آنها اطلاع دهیم.
منتشر شده در شنبه, 05 تیر 1395 14:55

به ما بپیوندید

سایت حقوقی


سایت حقوقی


سایت حقوقی

آخرین خبر

logo-samandehi

کپی برداری بدون ذکر نام منبع از این وب سایت پیگرد قانونی دارد.

تمامی حقوق این سایت برای سایت دیده بان هشتم محفوظ می باشد طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت