Friday, 19 April 2024-
Error
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_menus, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
دیده بان هشتم : یک وکیل دادگستری و حقوقدان می گوید: انتخاب دکتر لعیا جنیدی عضو کانون وکلای دادگستری به عنوان معاون حقوقی رئیس جمهوری، انتخابی هوشمندانه است.
سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، «رسول کوهپایه زاده» با بیان حسن انتخاب خانم جنیدی بعنوان معاون حقوقی رییس جمهور، افزود: معاون حقوقی رییس جمهور اساسا وابستگی و ارتباطات خاص سیاسی نداشته و به عنوان یک چهره مستقل علمی شناخته می شود و حضور در این منصب دولتی را بیش از هرچیز مدیون تلاش همت و نبوغ شخصی است ؛این استقلال رای و عدم وابستگی جناحی و سیاسی لازمه ایفای وظایف حقوقی است.
وی اظهار کرد انتخاب خانم جنیدی نه تنها نتیجه چاشنی زنی و بده بستان های سیاسی نبوده ، بلکه حاصل تلاش علمی و تخصص و تجربه این خانم در علم حقوق است.
این حقوقدان با بیان اینکه انتخاب خانم دکتر جنیدی به سمت معاون حقوقی رییس جمهور، اقدامی خردمندانه و قابل تحسین از سوی رییس جمهور محترم است که از چند جهت اهمیت دارد، یکی از این جهات را عضو جامعه وکالت بودن ایشان برشمرد و گفت: با توجه به اینکه وکیل حافظ و مدافع حقوق آحاد مردم و از ارکان دادرسی عادلانه و یک بال فرشته عدالت محسوب می شود و از آنجا که عنایت و اهتمام به حقوق شهروندی مورد توجه خاص دولت منتخب بوده است، انتخاب یک وکیل دادگستری به این سمت از طرف رییس جمهور که خود عضو کانون وکلای دادگستری است، انتخابی هوشمندانه و مایه مسرت و افتخار جامعه وکلاست.
این حقوقدان برجستگی دیگر انتخاب جنیدی را سوابق درخشان علمی او عنوان کرد و گفت: کسوت استادی دانشگاه و دارای سوابق علمی درخشان و برجسته و تسلط به زبانهای خارجی خانم جنیدی، وزانت و اعتبار بیشتری به این جایگاه شغلی می بخشد که از این حیث هم انتخاب ایشان با استقبال جامعه فرهیخته دانشگاهی و حقوقدانان همراه بوده است.
کوهپایه زاده ادامه داد: تخصص و تجربه او در زمینه حقوق تجارت بین الملل، همسو با اهداف دولت در زمینه گسترش تعاملات تجاری و اقتصادی بین المللی و جذب سرمایه گذاری خارجی است که با بهره مندی از دانش و تجربه سایر متخصصان حقوقی در زمینه های دیگر از جمله حقوق عمومی، حقوق جزا و حقوق بین الملل آن گونه که خود اعلام و پیشنهاد کرده است، از طریق تشکیل شورای متخصصان، وظایف محوله به این معاونت ، به خوبی انجام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: انتصاب یک خانم به این مقام هم باعث دلگرمی، افزایش انگیزه و تشویق و پویایی بیشتر بانوان کشور است. 
این وکیل دادگاهی با تبریک به خانم جنیدی، ابراز امیدواری کرد با بهره گیری از توان و استعداد قابل توجه جامعه وکلا و حقوقدانان در خدمت به کشور و ملت موفق و سربلند باشند.
به گزارش روز شنبه ایرنا، لعیا جنیدی یکی از سه بانویی است که چهارشنبه گذشته با حکم دکتر حسن روحانی رسما در بالاترین سطوح مدیریتی کشور قرار گرفت.
دکتر لعیا جنیدی عضو کانون وکلا و قضات و دانش آموخته مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی از دانشگاه تهران است؛ او که ابتدا در حقوق قضایی تحصیل کرده بود پس از اخذ دوره کارشناسی در سال 68، کارشناسی ارشد و دکترای خود را با احراز رتبه اول حقوق خصوصیی از دانشگاه تهران به پایان برد.
جنیدی در پیشینه تحصیلی و علمی خود عناوین پژوهشگر برگزیده از میان دانشجویان دوره دکتری دانشگاه تهران به سال 1379 ، تحصیل گواهی موسسه آموزش و پژوهش سازمان ملل در زمینه حقوق بین الملل هلند به سال 1381 و تحصیل بورس علمی تحقیقاتی دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد جهت مطالعه تطبیقی قرارداد داوری در نظامهای حقوقی عرفی (کامن لا)،حقوق رومی – ژرمنی و حقوق اسلامی را دارد.
ایرنا
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش