text1

جمعه, 31 فروردين 1403-

پیگیری لایحه تعرض منافع برای جلوگیری از فسادهای مالی

دیده بان هشتم : سرپرست اداره‌کل امور مجلس وزارت دادگستری مهمترین لایحه در دست پیگیری این وزارتخانه را لایحه موسوم به «تعرض به منافع» دانست و اعلام کرد: لایحه تعرض منافع از تمام آسیب‌ها و تعرض‌های موجود در جامعه مانند حقوق‌های نامتعارف جلوگیری می‌کند.
سایت حقوقیمحمدعلی‌اسفنانی در گفت‌وگو با «حمایت» در خصوص مهم‌ترین لوایحی که در دولت جدید باید پیگیری شود، اظهارکرد: برخی از لوایح در مجلس شورای اسلامی اعلام وصل شده و برخی دیگر نیز در دست ارسال است که از مهم‌ترین آن می‌توان به لایحه تعارض منافع اشاره کرد.
وی با اشاره به اینکه اهمیت تصویب لایحه تعرض منافع گفت: بنده معتقدم چنانچه این لایحه مهم در مجلس به تصویب رسد، بارسنگینی از دوش دستگاه قضایی و دستگاه‌ها در زمینه سیستم اداری بر داشته می‌شود چراکه  این لایحه راه‌هایی که نهایتاً به سوءاستفاده ختم می‌شود، را می‌بندد.

 لایحه تعرض منافع مانع از هرگونه اختلاس می‌شود
سرپرست اداره کل امور مجلس وزارت دادگستری با اشاره به اینکه لایحه مذکور مانع از هرگونه حیف و میل بیت‌المال یا اختلاس می‌شود، افزود: لایحه تعرض منافع در بحث اقتصادمقاومتی و اشتغال گامی موثر محسوب می‌شود.
اسفنانی در ادامه با بیان اینکه این لایحه بسیار مقتن بوده و در کمیسیون‌های مختلف در دولت نیز از سوی کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: درواقع لایحه تعرض منافع در دستور کار دولت بوده و ما امیدواریم هرچه زودتر این لایحه در بحث جلوگیری از فساد مالی و مواردی مانند حقوق‌های نامتعارف به تصویب مجلس برسد.

 بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در کمیسیون قضایی مجلس
وی در ادامه با اشاره به لایحه دیگری که در دستور کار دولت قرار دارد، افزود: با توجه به حساسیت و توجه به قشر نوجوان و کودک در جامعه بار دیگر لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان به مجلس ارسال شده است.
اسفنانی با بیان اینکه این لایحه ابتدا در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مطرح و سپس به کارگروه و کمیته ویژه این کمیسیون برای بررسی دقیق‌تر ارجاع شده است که خوشبختانه اکنون کمیته ویژه کمیسیون در حال بررسی و تصویب مجدد این لایحه است، اظهارکرد: لایحه مذکور در جلسه امروز و فردا کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی مورد بحث قرار خواهد گرفت و نمایندگانی از سوی وزارت دادگستری و کنوانسیون حقوق کودک نیز در مجلس حضور خواهند داشت.
این مقام مسئول در وزارت دادگستری اظهارکرد: کودکان و نوجوانان به لحاظ اینکه امکان دفاع از خود را ندارند و از حقوق خود آگاه نیستند و باتوجه به اینکه کودکان امروز آینده‌سازان فردا هستند، لذا ضرورت دارد تا حقوق کودکان و نوجوانان مورد توجه قرار گیرد.
وی در ادامه عنوان کرد: این لایحه در مورد بزهکاری کودکان، کودک آزاری، کودکان کار، وظایف خانواده و نهادها نسبت به کودکان و نوجوانان است که به طور شفاف و کامل موارد در این لایحه لحاظ شده است.

 همکاری با قوه‌قضاییه در جهت کاهش عناوین مجرمانه و حبس‌زدایی
اسفنانی در ادامه با اشاره به اینکه موضوع قضازدایی و کاهش عناوین مجرمانه از مواردی است که از سوی دولت و قوه‌قضاییه مورد اهمیت و اولویت قرار دارد، اظهارکرد: باید در این زمینه نگاه کارشناسی صورت گیرد تا شاهد کاهش در این امر باشیم.
وی با اشاره به اینکه دولت به جدیت در این زمینه ورود کرده است، ادامه داد: باید به سمت جایگزینی حبس و کاهش عناوین مجرمانه برویم تا وضعیت زندان‌ها نیز بهبود یابد.

 بیش از هزار و 800 عناوین مجرمانه مختلف در کشور
سرپرست اداره کل امور مجلس وزارت دادگستری در ادامه با بیان اینکه باید لوایح به سمت و سوی کاهش عناوین مجرمانه و قضازدایی برود، گفت: خوشبختانه این موضوع اکنون از سوی دولت در دستور کار بوده و همکاری‌های مناسبی در این زمینه داشته است.
اسفنانی ادامه داد: در حال حاضر بیش از هزار و 800 عناوین مجرمانه مختلف در کشور داریم که در این راستا نیز باید اقدامات مناسب و موثر صورت گیرد.
وی با خاطرنشان ساختن این امر که در حال حاضر لایحه مذکور از سوی وزیر جدید دادگستری مورد پیگیری قرار خواهد گرفت، گفت: امیدواریم به زودی با عملیاتی شدن این امر شاهد بهبود وضعیت باشیم.
حمایت
منتشر شده در دوشنبه, 06 شهریور 1396 12:00
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش