Friday, 19 April 2024-
Error
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_menus, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1

سایت حقوقیدیده بان هشتم : ديروز آيت‌الله مكارم‌شيرازي در ديدار با هيئت‌مديره يك مؤسسه حقوقي انتقاداتي را به حرفه وكالت وارد كرد. ايشان با اشاره به اينكه يکي از دلايل اصلي و مهمي که برخي نارضايتي‌های مردمي را رقم مي‌زند، دريافت حقوق و حق‌الزحمه‌هاي نجومي از سوی اين افراد است، گفت:

«چطور مي‌شود پرونده‌اي که يک ميليارد تومان به‌فرض ارزش دارد، وکيل تقاضاي ١٠ درصد يا بيشتر مي‌کند که صد ميليون تومان مي‌شود و با چند ساعت وقت‌گذاشتن اگر موفق شود اين مبلغ را طلب مي‌کند، براساس چه اصول و قوانيني اين نرخ را مي‌هد؟ مگر مي‌شود ساعتي پنج ميليون تومان از موکل طلب کرد؟». آيت‌الله مكارم‌شيرازي همچنين گفته است: «مشاهده مي‌شود برخي وکلا از اينکه باطلي را حق جلوه داده باشند، خوشحال هستند که به‌‌هيچ‌وجهه قابل توجيه نيست»

 بهمن كشاورز - هيچ اطلاع و نشانه‌اي از اعضای هيئت‌مديره مؤسسه‌اي كه با آيت‌الله مكارم‌شيرزاي ديدار كرده‌اند در دست نداريم. ما نمي‌دانيم چه صحبت‌هايي از طرف اعضای اين مؤسسه در اين ديدار مطرح شده است.

 راجع به حق‌الوکاله نجومي که آيت‌الله مکارم شيرازي به آن اشاره کرده اند باید گفت اولاً چون فرموده‌‌اند مردم از اين موضوع مکدر و ناراحت هستند پرسش اين است که چند درصد مردم ما دعاوي با رقم ميلياردي دارند؟

 ثانياً وقتی کسي دعاوي سنگين دارد بايد هزينه سنگين هم بپردازد. در مورد هزينه دادرسي هم هزینه دعاوي ميلياردي بالاتر از هزينه دادرسي‌هاي کوچک است.

 مردم عادي و آنان که دعاوي جزئي دارند حتي اگر قادر به پرداخت حق‌الوکاله نباشند از خدمات معاضدتي و تسخيري کانون وکلا که در سراسر کشور عرضه مي‌شود استفاده مي‌کنند. بنابراين هيچ صاحب حقي بي‌وکيل نمي‌ماند.

 زماني که براي يک پرونده درنظر گرفته‌اند با آنچه عملاً در دادگستري مي‌گذرد ارتباط ندارد. حضرت آيت‌الله در قسمتي از فرمايشات اشاره کرده‌اند پرونده‌اي ٢٠ سال طول مي‌کشد. از طرفي وکيل براي يک ساعت دفاع در دادگاه بايد ساعت‌هاي زيادي مطالعه بررسي کند و اين مطالعه و بررسي در هر مرحله رسيدگي با مشقت بسيار تکرار مي‌شود.

روزنامه شرق - 22 شهریور

بهمن کشاورز

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش