text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

توجه قضات باید به نوع استدلال وکلا باشد نه مرجع صدور پروانه وکالت وکلا

دیده بان هشتم : مدیر گروه حقوق جزا و جرم شناسی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه هر دو گروه وکلای کانون وکلای دادگستری و وکلای مرکز مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه بر اساس قانون پروانه گرفته‌اند، گفت: قضات باید به نوع استدلال وکلا توجه داشته باشند نه به مرجع صدور پروانه وکالت وکلا و بر اساس آن حکم صادر کنند.

سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، حسین میرمحمد صادقی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه تعجب می کنم از افرادی که به خودشان اجازه می دهند به سطح علمی کسانی که همکاران‌شان هستند و پروانه وکالت خود را از مرکز مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه اخذ کرده اند توهین کنند، گفت: به هر حال هر دو گروه وکلا چه آنها که از مرکز امور مشاوران پروانه وکالت اخذ نموده‌اند و چه آنهایی که پروانه شان مربوط به کانون وکلاست، بر اساس قانون پروانه وکالت می‌گیرند.

وی عنوان کرد: در هر دو گروه برای آمادگی در انجام امور وکالت دوره‌های کارآموزی برگزار می‌شود و همچنین در هر دو گروه مانند تمامی اصناف دیگر ممکن است افرادی باشند که سواد کمتری دارند و یا افرادی باشند که از سواد زیادی برخوردار هستند. همچنین ممکن است افرادی باشند که در مورد سطح تعهد کامل باشند و در مقابل افرادی باشند که در زمینه تعهد کامل نباشند.

میرمحمد صادقی با بیان اینکه در حالت کلی اگر ما بخواهیم با گروهی مخالفت کنیم و هر روز برایشان یک بهانه ای مانند اینکه اینها استقلال ندارند بتراشیم و یا یک روز بگوییم اینها سواد علمی ندارند؛ در شأن یک وکیل نیست، اظهار کرد: درست نیست یک وکیل در مورد همکار خود اینچنین صحبت کند، این در حالیست که واقعیت های خارجی هم این حرف ها و ادعاها را تایید نمی کند.

این حقوقدان خاطرنشان کرد: علی‌الاصول نباید در نحوه برخورد مقامات قضایی و قضات با وکلایی که پروانه وکالت خود را از کانون وکلا و یا مرکز مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه گرفته‌اند، تفاوتی وجود داشته باشد. در هر صورت هر دو گروه وکلا بر اساس قانون پروانه گرفتند و طبعا قاضی باید به نوع استدلال افراد توجه کند و بدون تفاوت قائل شدن میان وکلا و اینکه مرجع صدور پروانه یک وکیل کدام است، رای خود را صادر کند.

مدیر گروه حقوق جزا و جرم شناسی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه شایعاتی مبنی بر برخورد بهتر قضات با وکلای مرکز مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه وجود دارد، تصریح کرد: بعضی مواقع هم شایعه است که به نظرات و استدلال‌های وکلای کانون وکلا بیشتر توجه می شود، در حالی که این نظرات درست نیست. یک قاضی ممکن است خوش برخوردتر باشد و یک قاضی دیگر به آن میزان خوش برخورد نباشد، اینها معمولا ارتباطی با اینکه وکیل پروانه وکالت خود را از کدام مرجع گرفته است، ندارد.

وی با تاکید بر اینکه می گویند احترام امامزاده با متولی آن است، گفت: با توجه به اینکه وکلا بال دوم فرشته عدالت هستند، عملکردشان هم باید بر این اساس باشد. اگر مواردی بر اساس قانون مجوزی رفتند اینکه ممکن است تعداد وکلا افزایش پیدا کند و منافع یک گروه لطمه ببیند نباید باب حمله و مخالفت را فراهم کند. از طرف دیگر اگر وکلا انتظار دارند مورد احترام قضات واقع شوند و بعضا از اینکه در محاکم احترام لازم به آن ها گذاشته نمی شود شاکی هستند، نمی توانند خودشان نسبت به بعضی دیگر از وکلا در سخن گفتن رعایت ادب و احترام نداشته باشند. اگر متولیان امر وکالت خودشان احترام خود را نگه ندارند طبیعی است که نمی توانند انتظار احترام از مقامات قضایی و قضات داشته باشند.

منتشر شده در شنبه, 18 آذر 1396 12:57
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش