Friday, 19 April 2024-
Error
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
سایت حقوقیدیده بان هشتم : رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با بیان اینکه بیشتر پرونده‌های شکایت در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف، مربوط به قراردادهای موقت و کوتاه‌مدت است، گفت: بر همین اساس اصلاح تبصره یک و دو ماده هفت قانون کار بر اصلاح دیگر مواد این قانون مقدم است.
فتح‌الله بیات با بیان اینکه با وجود کامل و جامع بودن قانون کار، این قانون به درستی اجرا نشده است، اظهار کرد: این موضوع در حالی است که اگر مواد و تبصره‌های قانون کار به‌درستی اجرا می‌شد، امروز شاهد مشکلات بسیاری در زندگی کارگران و اقشار ضعیف نبودیم و مشکل نبود امنیت شغلی در میان این قشر نیز وجود نداشت.
وی افزود: با توجه به حساسیت‌هایی که در قانون کار وجود دارد، تنها خلأ موجود، موضوع ماده هفت قانون کار و تبصره‌های یک و دو آن است که باید شفاف‌سازی شود. به گفته بیات، امروز بیش از ۹۵ درصد قراردادهای کار به شکل موقت و کوتاه‌مدت است و این امر موجب به خطر افتادن امنیت شغلی کارگران و نیروهای کار شده است. وی بیان کرد: بیشتر پرونده‌های شکایت در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف مربوط به قراردادهای موقت و کوتاه‌مدت است که در ‌آن کارگر مورد سوء استفاده قرار گرفته لذا اصلاح تبصره یک و دو ماده ۷ قانون کار، بر اصلاح دیگر مواد این قانون ارجحیت دارد.
رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: در جریان اصلاح قانون کار تعریف مشاغل دایم و غیردایم، تفکیک آنها از هم و تعیین سقف و مدت قرارداد در کارهای با ماهیت موقت، ضروری است.
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش