Friday, 19 April 2024-
Error
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_menus, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
دیده بان هشتم : رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت که متاسفانه برخی نمی‌خواهند قانون پیش فروش ساختمان اجرا شود که شاید بعدا دلایل آن را بگویم.

سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، محمدرضا دشتی اردکانی در نشست خبری به مناسبت روز دفاتر اسناد رسمی اظهار کرد: به مناسبت آیه 282 قرآن کریم، دویست و هشتاد و دومین روز سال یعنی ششم دی ماه را روز دفاتر اسناد رسمی نامگذاری کردیم و به همین مناسبت همایشی در روز چهارشنبه با حضور رییس اتحادیه جهانی برگزار و از تمبر روز دفاتر اسناد رسمی رونمایی می‌شود. 

وی اضافه کرد: تقاضا کردیم که روز دفاتر اسناد رسمی به صورت رسمی در تقویم ثبت شود. 40 درصد اقتصاد کشور در سازمان ثبت اسناد و دفاتر اسناد رسمی رقم می‌خورد اما دریغ از نامگذاری یک روز به نام سازمان ثبت اسناد و دفاتر رسمی. هشت سال است درخواست کردیم که امیدواریم با همکاری دولت و قوه قضاییه این امر محقق شود. 

رئیس کانون سردفتران اضافه کرد: از نمایندگان مجلس درخواست دارم در بودجه امسال بودجه مورد نیاز کاداستر را مورد توجه قرار دهند زیرا امروز مشکلات بسیاری از این ناحیه، وارد می شود. در 9 ماهه امسال قریب 13 میلیون سند در دفاتر اسناد رسمی ثبت شده و خوشبختانه مشکلی در صدور الکترونیکی اسناد وجود ندارد و طبق هماهنگی صورت گرفته، اقدام به استفاده از فیبر نوری کردیم و الان 10 دفترخانه در تهران به فیبر نوری مجهز است تا مشکل قطعی اینترنت حل شود. 

به گفته دشتی اردکانی بیشترین اسناد صادره به ترتیب مربوط به وکالت، نقل و انتقال اتومبیل و ملک است و بیشترین اسناد نیز در استان تهران صادر شده است. 

قانون پیش فروش ساختمان در اکثر استان ها اجرا می شود اما در تهران همچنان مشکل شناسنامه ساختمان داریم که البته شهرداری تهران اعلام کرده مشکل حل شده و اگر قانون پیش فروش اجرا شود قطعا هیچ مشکلی در این عرصه وجود نخواهد داشت و البته برخی نمی خواهند این قانون اجرا شود که شاید بعدا دلایل آن را بگویم.

خبرگزاری تسنیم

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش