text1

جمعه, 31 فروردين 1403-

تصویب لایحه حمایت از حقوق کودکان پس از اتمام فصل بودجه/سلب حضانت از والدین متخلف

دیده بان هشتم : نائب رئیس کمیسیون حقوقی-قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه حمایت از حقوق کودکان پس از اتمام فصل بودجه سال 97 به صحن علنی می‌رود و تصویب می‌شود.
سایت حقوقیمحمد کاظمی نائب رئیس کمیسیون حقوقی-قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ایرادهایی که به لایحه حمایت از حقوق کودکان وارد شده بود، توسط اعضای کمیسیون حقوقی-قضایی مجلس شورای اسلامی بررسی شد.
کاظمی اضافه کرد: تصویب نهایی لایحه حمایت از حقوق کودکان پس از اتمام فصل بودجه یعنی در اواخر بهمن ماه سال جاری صورت می گیرد.
وی تصریح کرد: اعضای کمیسیون حقوقی-قضایی پس از بررسی و رفع نواقص مذکور در لایحه حمایت از حقوق کودکان، آن را برای تصویب نهایی به صحن ارائه کردند و در صورت مطرح شدن در صحن علنی، کمتر از نیم ساعت وقت برای بررسی و در نهایت  تصویب نهایی لازم دارد.
نائب رئیس کمیسیون حقوقی-قضایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در لایحه حمایت از حقوق کودکان، برای والدین متخلف که صلاحیت نگهداری از فرزند خود را ندارند و در این موضوع مرتکب قصور و کوتاهی می شوند، مجازات خاصی تعیین شده و در صورت محرز شدن تخلف، حضانت کودک از آن ها سلب می‌شود.
کاظمی در خصوص جزئیات لایحه حمایت از حقوق کودکان، تاکید کرد: در صورتی که کودکی مرتکب جرم و تخلفی شود، پدر و مادر وی به عنوان سرپرست کودک نیز مورد بازخواست قرار می‌گیرند.
وی یادآور شد: در لایحه حمایت از حقوق کودکان مبحث حضور مددکاران اجتماعی به عنوان ضابط قضایی در پرونده های مرتبط با موضوعات کودک آزاری نیز مورد توجه قرار گرفته است و پس از تصویب این لایحه مددکاران اجتماعی جهت پیگیری پرونده‌های مربوط به خود، در دادگاه های ویژه اطفال حضور خواهند یافت.
باشگاه خبرنگاران
منتشر شده در یکشنبه, 17 دی 1396 12:42
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش