text1

جمعه, 31 فروردين 1403-

اشتغال بازنشستگان به وکالت، حق جوانان را زایل می‌کند/استثناهای منع بکارگیری بازنشستگان حذف شود

دیده بان هشتم : یک حقوقدان ضمن مثبت خواندن تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان، گفت: به نظرم این قانون باید یک بار دیگر اصلاح شود و تمام استثناهایی که در آن پیش بینی شده حذف شود زیرا دلیل شرعی و حقوقی و موجهی برای این استثناها وجود ندارد.
سایت حقوقیعلی اکبر گرجی ازندریانی درباره قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: قواعد راهبردی مثل ممنوعیت استخدام دوباره بازنشسته‌ها باید بدون استثنا یا با اقل استثناها اجرا شود؛ بنابراین گرچه می‌دانم که قضات فرهیخته و شریف هنگامی که وارد وکالت می‌شوند می توانند خدماتی را به شهروندان ارایه دهند اما معتقدم که این کار نباید اتفاق بیفتد و باید ما یک قاعده کلی برای همه مشاغل اعمال کنیم.
وی افزود: هر آن کس که بازنشسته است، نباید بتواند در مشاغل عمومی اشتغال دوباره حضور پیدا کند، مگر اینکه آن کس بخواهد حرفه ای را در بخش خصوصی دایر کند و آنجا مشغول به کار شود والا در بخش هایی مثل وکالت و سردفتری و ... بنده به صورت کلی با این قبیل از مسایل مخالفم و معتقدم که این امر زایل شدن حقوق جوانان مملکت است، البته برخی‌ها معتقدند که مفاسدی در این کار وجود دارد که شخصا در این زمینه نظری ندارم.
این حقوقدان ضمن مثبت خواندن تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان، ادامه داد: به نظرم  این قانون باید یک بار دیگر اصلاح شود و تمام استثناهایی که در آن پیش بینی شده مانند مقامات عالی رتبه، نظامیان ، وزرا، رییس جمهور و اعضای شورای نگهبان و جانبازان مطلقا حذف شود زیرا دلیل شرعی و حقوقی و موجهی برای این استثناها وجود ندارد.
وی در پایان گفت: به همین دلیل بنده با همین نگاه روشن معتقدم استخدام مجدد و اشتغال مجدد یک قاضی بازنشسته در حرفه وکالت  به نحوی زایل کردن حقوق جوانان این کشور است، جوانانی که با هزاران آرزو وارد دانشکده‌های حقوق شدند و بازنشسته‌ها آرزوهای آنها را به نا امیدی می‌کشند و باید برای اینکه مشکلات حل شود، تلاش کنیم که این قواعد را به صورت درست پیاده کنیم.
ایسنا
منتشر شده در سه شنبه, 27 شهریور 1397 12:13
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش