text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

مزایای قانون بیمه شخص ثالث/ از برابری دیه زن و مرد تا الزامی نبودن کارت پایان خدمت سربازی برای اخذ گواهینامه

دیده بان هشتم : سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ارتباط با قانون بیمه شخص ثالث گفت: در این قانون سازوکارهایی جدید برای ارائه خسارات وارد شده به شخص ثالث تعبیه شده که از جامعیت بیشتری نسبت به قانون پیشین برخوردار است.
سایت حقوقی
به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم «محمد علی اسفنانی» در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، با اشاره به ضرورت تصویب قانون بیمه شخص ثالث اظهار کرد: در این قانون سازوکارهایی جدید برای ارائه خسارات وارد شده به شخص ثالث تعبیه شده که از جامعیت بیشتری نسبت به قانون پیشین برخوردار است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سیاست و اولویت دستگاه قضا مبنی بر کاهش جمعیت کیفری است، تصویب این قانون می‌تواند از افزایش ورود زندانیان تصادفات و حبس آنها جلوگیری کند.

اسفنانی تصریح کرد: در تبصره الحاقی ماده 55 لایحه بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث ذکر شده که شرط گذراندن کارت پایان خدمت سربازی و معافیت برای اخذ گواهینامه الزامی نیست، بنابراین با برداشته شدن شرط بیمه و گواهینامه از گذراندن دوره سربازی همه کسانی که سربازی نرفته‌اند گواهینامه می‌گیرند که این ماده به تایید شورای نگهبان رسید.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: برابری خسارت پرداختی از سوی بیمه برای زن و مرد در حوادث رانندگی نیز در این قانون پیش‌بینی شده که به تایید شورای نگهبان نیز رسیده است.

اسفنانی در پایان گفت: مشخص شدن ضوابط دریافت خسارت بیمه شخص ثالث از چند صندوق بیمه ای و منابع مالی صندوق تامین خسارت‌های بدنی، حذف الحاقیه از موارد دیگری است که در این قانون به آن پرداخته شده است.
منتشر شده در سه شنبه, 24 فروردين 1395 18:59
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش