text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

اجرای دادخواست مهریه به دلیل اعتیاد همسر/ جوانان عندالمطالبه بودن مهریه را شوخی تلقی نکنند

دیده بان هشتم : روحانی‌منش گفت: کمترین میزان بدهی مهریه در بین محکومان مالی استان همدان 30 سکه است که همسر این جوان 35 ساله به علت اعتیاد همسرش نسبت به مطالبه مهریه خود اقدام کرده است.
سایت حقوقی
به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، به نقل از روابط عمومی ستاددیه کشور، یدالله روحانی‌منش با اشاره به این یک زندانی 26 ساله بیش از 4 ماه می‌شود که در حبس حضور دارد، گفت: این جوان همدانی در شرایطی بدهکار مهریه 514 سکه‌ای شده است که فاقد هرگونه اموال منقول و غیرمنقول بوده و حتی کار ثابت و با درآمد معینی ندارد. 
 
وی با انتقاد از عدم مشورت صحیح برخی والدین در مورد تعیین نوع و تعداد صداق‌ها تصریح کرد: بسیاری از جوانان هنوز عندالمطالبه بودن مهریه را یک شوخی تلقی می‌کنند که جدی شدن این موضع برای خیلی از آن‌ها حتی به شب وصلت زوجین هم منتهی نشده و زوجه در ایام نامزدی طلب طلایی خود را مطالبه می‌کند. 
 
مدیرعامل ستاد دیه استان شعبه استان همدان یادآور شد: مهریه بالا را نه می‌توان ضامن کیان خانواده دانست و نه باید نشانه محبت همسران تلقی کرد بلکه مطالعه بسیاری از پرونده‌های مفتوح در این مجموعه مردم نهاد به شخص بنده و همکاران ما ثابت کرده است که اخلاق نیکو، برخورد مناسب و احترام متقابل مرد  زن نشانه خوشبختی و حفظ بنیان خانواده‌ها بوده و نه مبلغ و میزانی که زوجین بر سر سفره عقد معین می‌کنند. 
 
روحانی‌منش با پررنگ خواندن نقش رسانه‌ها در تبیین فرهنگ اسلامی در باب مهریه‌ها اظهار کرد: مهریه‌های نامعقول و سنگین هنوز هم دامادان بسیاری را با وجود تلاش قضایی بسیاری از قضات دلسوز در راستای حبس زدایی و پشتکار رسانه‌ای بسیاری از صاحبان قلم و اصحاب تصویر در نمایش عواقب تلخ این جنس از تعهدات در کمیت بالایی روانه زندان می‌کند. 
 
وی تصریح کرد: بزرگان فامیل و بستگان دور یا نزدیکی که همواره جمله از اعتبار افتاده «کی داده کی گرفته» را در آیین خواستگاری عنوان می‌کنند بهتر است تنها برای صحت کلام و اظهار نابجای‌شان سری به دادگاه‌های خانواده داشته باشند تا ببینند این طلب را زنان چطور مطالبه و یا بهتر بگویم این بدهی اغلب سنگین را مردان چگونه و با چه کیفیتی پرداخت می‌کنند. 
 
روحانی‌منش، با بیان این که ممکن است میانسالان و کهنسالان یک خانواده شناخت دقیقی نسبت به شرایط روز نداشته باشند، یادآور شد: در بین مشورت‌های والدین و اظهارات پراکنده دوستان و همکاران مرد جوان در نهایت باید خودش تصمیم گیرنده باشد. 
 
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان با اعلام این‌که کمترین میزان بدهی مهریه در بین محکومان مالی این استان 30 سکه است، گفت: همسر این جوان 35 ساله به علت گرفتار شدن همسرش در دام اعتیاد نسبت به مطالبه مهریه خود اقدام کرده و با به اجرا گذاشتن دادخواست خود هم‌اکنون شریک زندگی چند ساله خود را روانه حبس کرده است. 
 
روحانی‌منش در مورد مجموع زندانیان مهریه در همدان افزود: در حال حاضر 52 نفر به علت ناتوانی در پرداخت مهریه در زندان‌های سطح استان به سر می‌برند که این آمار نسبت به زمان مشابه سال گذشته تغییر چندانی نداشته است. 
منبع خبرگزاری میزان.
منتشر شده در پنج شنبه, 23 ارديبهشت 1395 17:56
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش