text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

لزوم بازنگری در قوانین محیط بانان

دیده بان هشتم : سخنگوی سابق کمیسیون حقوقی قضایی مجلس :‌درباره محیط بانان خلاء قانونی نداریم، اما قوانین آنان نیازمند بازنگری است.
سایت حقوقی
به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، محمد علی اسفنانی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: نحوه اجرای قوانین مرتبط با محیط بانان نقص دارد و قانونگذار باید در این باره تجدید نظر کند.
وی در پاسخ به این سوال که برای محیط بانان به عنوان ضابط قضایی چه وظایفی تعریف شده است،‌ گفت: محیط بانان باید گزارش تخلفات و جرائم مرتبط با حیات وحش و منابع طبیعی را ثبت کنند و به مراجع قضایی ارجاع دهند.
اسفنانی در ادامه با بیان این که برخی تصور می کنند همه محیط بانان باید از سلاح استفاده کنند،‌ تصریح کرد:‌ بر اساس قانون حمل و استفاده از سلاح،‌ همه ضابطان قضایی اعم از برخی نیروهای بسیج، محیط بانان،‌ نیروهای جنگلبانی و یا افراد مرتبط با وزارت اطلاعات الزامی برای حمل و استفاده از اسلحه ندارند.
وی گفت:‌ ممکن است حتی برخی افراد که زندگی عشایری دارند اجازه حمل سلاح داشته باشند و یا افرادی برای شکار در زمان و مکانهای مشخص مجوز اسلحه داشته باشند اما الزامی برای استفاده از آن وجود ندارد.
این حقوقدان با اشاره به کشته شدن سه محیط بانان در روزهای اخیر افزود: براساس قانون، محیط بانان نباید با افراد متخلف درگیر شوند و قانون پیش بینی کرده که خطراتی متوجه این افراد است.
وی تصریح کرد:‌ قوه قضائیه باید ابعاد کشته شدن این سه محیط بان را بررسی کند تا مشخص شود این شکارچیان غیرمجاز با چه هدفی به این مجریان قانون شلیک مستقیم کرده اند.
اسفنانی افزود:‌ با این مجرمانی که پای آنها به جریان قتل باز شده باید به صورت قاطع برخورد شود تا از این پس شاهد چنین حوادث دلخراشی نباشیم.
سخنگوی سابق کمیسیون حقوقی قضایی مجلس با اشاره به مشکلات محیط بانان تصریح کرد:‌ در حال حاضر، مناطقی که باید 20 محیط بان داشته باشد با دو محیط بان اداره می شود و دولت باید در قانون جذب و استخدام محیط بانان تجدید نظر کند.
منتشر شده در چهارشنبه, 09 تیر 1395 16:15
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش