text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

ضرورت ممنوعیت قانونی برای قضاتی که وکیل می‌شوند

دیده بان هشتم : یک وکیل دادگستری معتقد است: قضاتی که می‌خواهند به عرصه وکالت وارد شوند باید پس از بازنشستگی حداقل 5 سال از امر وکالت محروم شوند.
احمدی نیاز
به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، حسین احمدی نیاز در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با «تقاضای پروانه وکالت توسط قضاتی که از خدمت دستگاه قضایی خارج می‌شوند»، گفت: برای پیشگیری از وقوع جرم و پیشگیری از خدشه بر استقلال قضات نیاز است تا سخت‌گیری زیادی در مورد قضاتی که وکیل می‌شوند، صورت گیرد. این امر بدان معناست که قانون در این زمینه باید اصلاح شود.
وی افزود: به عنوان مثال ضرورت دارد قاضی که می‌خواهد وکیل شود، پس از بازنشستگی حداقل 5 سال محروم از وکالت یا ممنوع از وکالت شود و پس از  5 سال وکالت را انجام دهد تا شایبه نفوذ را بوجود نیاورد؛ لذا  برای پیشگیری از این مساله نیاز است تا حساسیت، دقت و سخت‌گیری خاصی صورت گیرد.
وی ادامه داد: متاسفانه مواردی وجود داشته که این شایبه‌ها را ایجاد می‌کند و این شایبه‌ها می‌تواند سم خطرناکی برای اقتدار دستگاه قضایی باشد. اقتدار، صلابت و سلامت دستگاه قضایی می‌طلبد بدور از هر نوع حواشی  باشد؛ لذا در این قضیه باید محدودیت  قانونی برای قضاتی که می‌خواهند وکیل شوند، ایجاد شود.
این وکیل دادگستری افزود: اصل برابری مصرح در اصل 19 قانون اساسی و تصریح اصل سوم این قانون، در منع رفع تبعیض ایجاب می‌کند تا اگر ما می‌خواهیم قضاتی که وکیل می‌شوند با وکلایی که قاضی نبوده اند، برابر باشند، محدودیت و حساسیتی در این زمینه ایجاد کنیم، یعنی هم ممنوعیت 5 ساله وجود داشته باشد و قضات 5  سال پس از بازنشستگی حق فعالیت در عرصه وکالت داشته باشند و محدودیت قانونی هم در این زمینه ایجاد کنیم.
منتشر شده در شنبه, 02 مرداد 1395 10:14
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش