Friday, 19 April 2024-
Error
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_menus, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
 سایت حقوقیدیده بان هشتم : كمتر از ده روز پيش، معاون اول رئيس‌جمهور، مصوبه هيات محترم وزيران را به وزارت كشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ابلاغ نمود كه بر اساس آن و در پي اصلاح ماده ۲۰ اداره اماكن نيروي انتظامي، اين اداره پذيرفت كه در موضوع برگزاري كنسرت‌ها تنها در مسائل انتظامي و ترافيكي اظهارنظر كند.
 اما معاون ستاد كل و سخنگوي نيروهاي مسلح، برخورد با ناهنجاري‌هاي فرهنگي و اخلاقي را از وظايف پليس برشمرده كه البته برگزاري كنسرت‌ها را نيز شامل مي‌شود.
 از مقايسه مصوبه دولت و ابلاغيه سردار جزايري مي‌توان اين نتيجه را گرفت كه هر دو، در مقام تاكيد موكد بوده‌اند. به اين معنا كه ترديدي نيست كه صدور مجوز براي برگزاري كنسرت يا نمايش‌هاي توام با موسيقي با سازمان متخصص اين كار يعني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است.
 همچنين، بي‌گمان نيروي انتظامي وظيفه حفظ و ايجاد نظم و امنيت را در جامعه بر عهده دارد و لذا براي ايفای اين وظيفه اصولا نبايد نيازي به دستور العمل جداگانه باشد. مگر اينكه رده‌هاي مديريت و فرماندهي اين نيرو نيز تاكيد موكد را لازم بدانند.
 به عبارت ديگر نيروي انتظامي بايد در محل برگزاري كنسرت‌ها امنيت برقرار كند و موجباتي فراهم نمايد كه كسي مزاحم برگزار‌كنندگان و مدعوين نشود و مردم با آرامش از برنامه استفاده كنند.
 اينكه برنامه‌اي كه اجرا مي‌شود از نظر محتوايي منطبق بر ضوابط شرعي هست يا نه، چيزي نيست كه تشخيص آن در حيطه صلاحيت و اختيارات نيروي انتظامي باشد. همچنين تشخيص مصداق درباره برنامه كنسرت موسيقي كه قرار است اجرا شود، به اين نيرو مربوط نمي‌شود.
تا آنجا كه نگارنده به ياد دارد در سخنان علماي اعلام، موسيقي مشجع و محزون اصولا بلا اشكال است و آن چه محل تامل است، موسيقي مطرب است و مطرب بودن يا نبودن موسيقي نيز به مكلف ارتباط دارد. يعني اگر كسي احساس كند كه شنيدن نوعي موسيقي در او حالت طرب ايجاد مي‌كند، بايد از شنيدن خودداري كند.
 البته ممكن است اين موسيقي براي ديگري طرب‌انگيز نباشد. به هر حال به نظر مي‌رسد اقدام سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها در محدوده اختيارات و تخصص شان به نفع جامعه، سازمان‌ها و ارگان‌هاست. به نظر مي‌رسد با جمع موارد فوق مي‌توان پيرامون به نتيجه رسيدن چنين موضوعاتي از نظرات حقوقدانان استفاده كرد وا... اعلم
روزنامه آرمان – 2 مرداد
بهمن کشاورز
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش