Friday, 19 April 2024-
Error
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_menus, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
دیده بان هشتم : با اجرای چنین طرحی و به تصویب رساندن آن از سوی مجلس به نظر می رسد قضات و وکلای زن در یک مسیر خاص به زنان جامعه که درگیر چنین مسائل حقوقی هستند کمک می کنند تا علاوه بر تسهیل در دادخواهی و دادرسی،ظلم و ستم کمتر در جامعه علیه زنان شکل بگیرد.
سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح بررسی مسائل زنان از سوی قضات زن که تقدیم مجلس شده است گفت: متاسفانه در جامعه دیده می شود زنان درگیری و مشکلات خاص خود را دارند که برای مراجعه به مراکز قضایی و پیگیری و رفع مشکلات شان درگیری های شان مضاعف می شود.

سهیلا جلودارزاده نماینده مجلس دهم افزود: زنان جامعه به واسطه مشکلات شان گاهی اوقات سر و کارشان به دادگاه کشیده می شود و اغلب مشکلاتی که زنان جامعه درگیر آن هستند در خصوص نفقه است.

وی در ادامه با اشاره به دیگر مشکلات زنان جامعه گفت: البته بحث نفقه فقط یکی از چند صد مشکلی است که زنان را درگیر کرده است.برخی زنان حتی در خصوص حقوق اولیه خود اطلاعات و آگاهی چندانی ندارند و همین مسئله باعث می شود تا در روند دادخواهی دچار مشکل شوند.

این نماینده مجلس بیان کرد:مشکلاتی از قبیل حقوق مربوط به زندگی خانوادگی، طلاق، حضانت فرزند و حتی اختلافات مربوط به ارث نیز از عمده ترین مشکلات زنان درجامعه است که بدرستی روند قانونی و حقوقی خود را طی نمی کند.

وی ادامه داد: برای رفع چنین مشکلاتی در حوزه زنان نیاز است تا زنان ابتدا نسبت به حق و حقوق شان اطلاعات و آگاهی لازم را پیدا کنند به خصوص درباره زنان خانه دار باید گفت اغلب زنان خانه دار حتی اطلاعات اندکی درباره حقوق خانوادگی خود ندارند.

سهیلا جلودارزاده با بیان اینکه وقتی زنان درگیر مسائل حقوقی و قضایی می شوند به ناچار مجبور هستند وکیل اختیار کنند گفت: این گروه از زنان هنگام مواجه با مشکلات قضایی و حقوقی به دلیل نداشتن اطلاعات مجبور هستند به وکیل مراجعه کنند که در پاره ای از موارد برخی از این زنان هزینه کافی برای پرداخت حق الوکاله ندارند.

وی ادامه داد: به همین دلیل نیز مراجعه به دادگاه برای زنان مسیرهای قضایی را دشوارتر می کند و به دلیل جنسیت و ناآگاهی ممکن است آسیب های جدی آنها را تهدید کند.اغلب زنان در این مسیر ترجیح می دهند به هیچ عنوان وارد پروسه دادخواهی نشوند و از شکایت خود صرف نظر کرده و حتی از حق و حقوق خود به سادگی بگذرند.

جلودارزاده با ارائه و اجرای چنین طرحی در حوزه زنان گفت: با اجرای چنین طرحی و به تصویب رساندن آن از سوی مجلس به نظر می رسد قضات و وکلای زن در یک مسیر خاص به زنان جامعه که درگیر چنین مسائل حقوقی هستند کمک می کنند تا علاوه بر تسهیل در دادخواهی و دادرسی،ظلم و ستم کمتر در جامعه علیه زنان شکل بگیرد.از سوی دیگر اجرای این طرح نیز باعث می شود تا ستمگر و ستمدیده به وجود نیاید.

وی بیان کرد: این طرح در مرحله بررسی قرار دارد و تعدادی از زنان حقوقدان راجع به نحوه علمکرد این طرح در حال تحقیق و بررسی هستند.امید است بتوانیم در این دوره از مجلس این حقیقت را اجرایی کنیم و با تشکیل دادگاه های ویژه برای زنان مشکلات حوزه زنان را تا حدودی بکاهیم.به طور قطع وقتی مشکلات حوزه زنان کاسته شود خانواده نیز جایگاه ویژه تری پیدا می کند و می توان آینده درخشان تری را برای جامعه متصور شد.
منبع فرارو.
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش