text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

ضمیمه قانون بودجه 95 به اخذ وجه برای تعویض پلاک اشاره نکرده است

دیده بان هشتم : مشاور هیات مدیره کانون سر دفتران و دفتر یاران گفت :کوچک ترین اشاره ای به اخذ وجه، بابت تعویض پلاک در ضمیمه قانون بودجه سال 1395 نشده است.

سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، این مطلب را روز یکشنبه در نشست خبری در خصوص ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی درباره هزینه تعویض پلاک اخذ شده از سوی نیروی انتظامی در سال 95 عنوان کرد.
وی افزود: آنچه که در جدول شماره16 ضمیمه قانون بودجه سال 1395 آمده است، کوچکترین اشاره ای به اخذ وجه بابت تعویض پلاک و یا از این دست نشده است و آنچه که جناب سرهنگ ترحمی، مدیر دفتر حقوقی راهور ناجا به آن اشاره می کند ردیف 8 جدول شماره 16 لایحه دولت است که لایحه دولت پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی رسمیت می یابد.
سیروس گفت : لازم به ذکر است اصل پنجاه و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مقرر می دارد که تمام دریافتی های دولت در حساب های خزانه داری کل متمرکز می شود و همه پرداخت ها در حدود اعتبارات مصوب قانون انجام می گیرد.
وی خاطر نشان کرد: لذا در صورت واریز به حساب خزانه (وفق صدر اصل 53 قانون اساسی) هرگونه پرداخت به نیروی انتظامی و یا شرکت رهگشا از این بابت باید در حدود اعتبارات مصوب به موجب قانون، انجام پذیرد که نه تنها تعیین اعتبار نشده که مجوزی برای برداشت از حساب خزانه به نیروی انتظامی داده نشده است و بدیهی است در صورت برداشت از حساب مذکور، اقدام به عمل مجرمانه تلقی خواهد شد.
به گزارش ایرنا در زمان حاضر ، پلیس بابت تعویض پلاک و نیز نگهداری پلاک برداشته شده از خودروی مالک قبلی(فروشنده) در سامانه خود ، وجهی را از مراجعین می گیرد.

** ثبت اسناد به بهترین شکل دفتر الکترونیکی را اجرایی کرده است
دبیر هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران نیز دراین نشست گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به بهترین شکل دفتر الکترونیکی را اجرایی کرده است.
فرامرز جمشیدی در رابطه با اجرایی شدن قانون کاداستر(قانون جامع حد نگار)، اظهار کرد: دفتر ثبت سنتی از دهم شهریور ماه امسال از دفاتر اسنادرسمی حذف شد و دفتر الکترونیک جای آن را گرفت که امضای دستی و سنتی به اسکن اثر انگشت توسط دستگاه اسکنر تبدیل شد.
جمشیدی اضافه کرد: در این راستا سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به بهترین شکل این شبیه سازی را انجام داد و حضور تعدادی دفتریار در روز گذشته در کانون در راستای علت حذف امضای دفتریار در نسخه نهایی و سوال در این رابطه بوده است که توضیحات لازم ارایه و توضیح داده شد که این امر در راستای اجرای قانون بوده است.

منبع : ایرنا

منتشر شده در دوشنبه, 22 شهریور 1395 14:58
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش