text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

لایحه رسانه‌های همگانی یک نوع پلیسی برخورد کردن با رسانه در چارچوب قانون است

دیده بان هشتم : یک وکیل دادگستری با انتقاد از لایحه رسانه‌های همگانی، گفت: این لایحه یک نوع پلیسی برخورد کردن با رسانه در چارچوب قانون است.
سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، حسین احمدی‌نیاز  با اشاره به تاریخ رسانه و مطبوعات در ایران گفت: باید این انتظار را داشته باشیم که آزادی بیشتری به رسانه و مطبوعات داده شود و از آزادی عمل بیشتری در چارچوب قانون برخوردار باشند. نظارت بر مطبوعات و رسانه نباید بهانه‌ای برای حذف، کنترل و یا فیلتر شدن رسانه‌ها شود.
وی با تاکید بر اینکه اصل آزادی رسانه و ابتکار عمل رسانه در نقد حکومت و دولت را باید در چارچوب قوانین پاس بداریم، اظهار کرد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران این اصل برای رسانه ها به طور کامل در نظر گرفته شده است.
احمدی نیاز در ادامه قانون مطبوعات را  کارآمدتر از لایحه رسانه‌های همگانی عنوان کرد و گفت: علی‌رغم اینکه همان قانون مطبوعات هم از کاستی هایی برخوردار بوده اما همان حداقل کفایت می کرد. ما باید در چارچوب قانون اساسی، رسالت و تکالیف رسانه در بحث اطلاع رسانی خصوصا در نقد صاحبان قدرت را مورد توجه قرار دهیم.
این وکیل دادگستری گفت: درد امروز ما در جامعه در رابطه با فساد، فقدان شفاق سازی و نبود اطلاع رسانی در این حوزه است. باید دست رسانه‌ها را در نقد قدرت و شفاف‌سازی وقایع جامعه باز گذاشت، هر نوع محدودیتی در این زمینه مخالف رسالت مطبوعات و مخالف نص قانون اساسی است؛ زیرا طبق قانون اساسی، مطبوعات در بیان مطالب آزاد هستند مگر اینکه مخل به مبانی اسلام یا حقوق عمومی باشند.
احمدی‌نیاز در ادامه گفت: متاسفانه لایحه رسانه‌های همگانی هم در این چارچوب مغایر با این اصل قانون اساسی است و با قوانین قبلی مربوط به رسانه هم در تضاد است. این لایحه یک نوع پلیسی برخورد کردن با رسانه ها در چارچوب قانون است و شیوه مناسب تلقی نمی شود.
این وکیل دادگستری در پایان تاکید کرد: ذات رسانه مبتنی بر اصل آزادی عمل در راستای تکلیف رسانه همانا نقد قدرت، تلاش برای شفاف سازی و ایجاد مسئولیت در دولتمردان است که این امر هم خطرناک و هم خطیر است که این امر مستلزم یک قانون مطلوب است نه این قانون.
منبع: ایسنا
منتشر شده در چهارشنبه, 07 مهر 1395 09:43
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش