Friday, 19 April 2024-
Error
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
دیده بان هشتم: رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر تغییر قوانین نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی، گفت: اداره تامین اجتماعی باید به سندیکاهای کارگری واگذار شود.
سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، محمدرضا پورابراهیمی درخصوص علت پیگیری تحقیق و تفحص از شستا، گفت: متاسفانه وابستگی کامل و مطلق مجموعه های اقتصادی وابسته به صندوق های بیمه ای به دولت به رغم اینکه نام آنها نهاد عمومی غیر دولتی است باعث شده که در تمامی دولت ها به دلیل عدم نظارت، دقت، سلامت و عدم رویکرد سیستمی در اداره بنگاه های اقتصادی مربوط به نهادهای عمومی غیردولتی تخلفاتی مشاهده شود.

نماینده مردم کرمان و راور درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اداره این شرکت ها به طور صددرصد توسط دولت انجام می شود، افزود: به طور معمول پس از روی کارآمدن هر دولت جدیدی تقاضاهای تحقیق و تفحص از سازمان های مختلفی از جمله سازمان های بیمه ای مانند تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری مطرح می شود، بنابراین پس از تهیه گزارش ها و بررسی هایی که به عمل می آید مجموعه ای از تخلفات روشن می شود.

وی با تاکید براینکه تخلفات تنها مربوط به یک دولت خاص نیست، تصریح کرد: متاسفانه دراین میان تنها مردم دچار ضررمی شوند و نمی دانند که دارایی آنها توسط مسئولان دولتی چگونه اداره می شود، البته در اصل 44 تاکید شد که دولت دارایی های خود را برای اداره بهتربه مردم واگذار کند؛ اما درجریان نهادهای عمومی غیردولتی دارایی های مردم و دیگران را نیز دولت اداره می کند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه تحقیق وتفحص صورت گرفته چندی پیش از تامین اجتماعی مربوط به عملکرد مسئولان این سازمان در دولت قبلی بود، گفت: اما درخواست تحقیق و تفحص فعلی هیچ ارتباطی با بحث قبلی نداشته و درحال حاضر اخبار بسیار نگران کننده ای از عملکرد شرکت های وابسته به تامین اجتماعی ازجمله شستا مطرح است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه قراردادها، وام های اخذ شده از سوی برخی افراد و کاهش قیمت سهام شستا از مشکلات موجود دراین شرکت سرمایه گذاری است، افزود: متاسفانه درحال حاضر سوءمدیریت در مجموعه‌های اقتصادی وابسته به وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی موج می زند، زمانی که فردی بدون تخصص های لازم مدیریت یک مجموعه اقتصادی را برعهده می گیرد به طورحتم مشکلات و اتفاقات بسیاری رخ می دهد؛ همچنین اینکه وقتی چیدمان هیات مدیره شرکت ها غیرتخصصی است باید منتظر اتفاقاتی بود.

پورابراهیمی با انتقاد از اینکه شرکتی با سود سالانه 300 میلیارد تومان درحال حاضر 2 هزار میلیارد تومان وام بانکی دارد، تصریح کرد: مشخص است که چه شرایطی حاکم بر شستا و مجموعه های اقتصادی است.

وی با تاکید بر اینکه تامین اجتماعی متعلق به کارگران، بازنشستگان و کارفرمایان است، گفت: باید سندیکا برای اداره این سازمان توسط کارگران شاغل و بازنشستگان تشکیل شود؛ نه اینکه مدیرعامل این سازمان را وزیر رفاه انتخاب کند؛ بنابراین بهتراست همه نهادهای عمومی غیردولتی ازدولت جدا شوند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات موجود در شرکت های تابع وزارت تعاون مرتبط با قانون است، گفت: به طورحتم بخشی از قوانین نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی باید تغییر کند، اما بخشی ازمشکلات ناشی از تصمیمات اشتباه است؛ البته وزیردر این وزارتخانه هرچه قدرتمند هم باشد اما تنها بر10 درصد زیرمجموعه خود می تواند نظارت کند؛ زیرا وزارتخانه تعاون بسیار وسیع و گسترده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، تقاضای جمعی از نمایندگان مجلس از مجموعه شستا و شرکت های اقتصادی زیرمجموعه تامین اجتماعی دردستورکار سه‌شنبه این هفته کمیسیون اجتماعی قراردارد.
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش