text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

ابتکار: لایحه مقابله با حیوان‌آزاری به دولت ارائه شده است

دیده بان هشتم : رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ارائه لایحه مقابله با حیوان‌آزاری به هیئت دولت، گفت: مسئولیت ساماندهی سگ‌ها و حیوانات ولگرد در محیط‌های شهری و روستایی بر عهده وزارت کشور و شهرداری‌ها است.
سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، معصومه ابتکار عصر پنجشنبه 20 آبان در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سئوال خبرنگار ایسنا، گفت: حفاظت محیط زیست در موضوع ساماندهی حیوانات ولگرد تنها نظارت دارد و مسئولیت مستقیم برعهده ندارد.
رییس سازمان محیط زیست با بیان اینکه در خصوص حمله سگ به کودکان در شیراز و کشته شدن 2 کودک در این ارتباط گفت: هیچ گزارشی در این خصوص به ما نرسیده است اما در مورد ساماندهی سگ و حیوانات ولگرد شهرداری مسئولیت مستقیم دارد و ما هم نظارت می‌کنیم و در جاهایی که لازم باشد تذکر داده و ورود خواهیم کرد.
او در عین‌حال گفت: اخیرا لایحه مقابله با حیوان‌آزاری با همکاری کارشناسان،‌ تشکل‌های مردمی حامی حیوانات و صاحب‌نظران تهیه و برای بررسی به دولت ارائه شده است.
ابتکار گفت: سگ‌ها جزئی از چرخه اکوسیستم محسوب می‌شوند و هم فوایدی دارند و اگر به درستی مدیریت نشوند ممکن است مشکلاتی را ایجاد کنند. اگر تمام سگ‌ها در یک محیط روستایی یا شهری از بین برود، قطعا تعادل جمعیتی به سمت دیگر حیوانات نظیر گرگ‌ها متمایل خواهد شد.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین گفت: وجود سگ‌ها با جمعیت متعادل و به شکل کنترل و مدیریت شده که مشکلات و بیماری‌هایی به دنبال نداشته باشد هم یکی از ضرورت‌ها به‌شمار می‌رود.
ابتکار در خصوص اقدامات انجام شده در ارتباط با زمین‌خواری در تهران نیز گفت: از سه سال قبل به شکل جدی به این موضوع ورود کرده‌ایم و در منطقه حفاظت شده ورجین لواسانات که موارد زیادی زمین‌خواری و ویلاسازی و تخریب عرصه‌ها اتفاق افتاده بود، کار دنبال و پرونده‌هایی برای متخلفان تشکیل شد.
او با تأکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست با هرگونه تخلفی براساس قانون به شکلی جدی برخورد کرده و می‌کند، موضوع بازداشت یکی از مدیران این سازمان را یادآور شد و گفت: این مورد را خودمان متوجه شده و گزارش کرده‌ایم. ما با هرگونه تخلفی چه داخل چه بیرون مجموعه، در حوزه مسئولیت‌مان بدون اغماض برخورد کرده و می‌کنیم.
ابتکار در پاسخ به سئوال دیگری گفت: معمولا تغییرات اقلیم مسائلی مانند ورود حیوانات به روستاها یا شهرهای اطراف زیست‌بوم آنها به دنبال داشته و دارد و امری طبیعی است، ‌مردم نوعا و خصوصا در روستاها سال‌ها است در کنار حیات وحش زندگی کرده‌اند و معیشت مشترک دارند؛ بنابراین مشکل خاصی نداشتیم.
او با بیان اینکه آموزش‌ها و تذکرهای لازم به مردم در این خصوص مد نظر بوده و هست، گفت: به‌دنبال کاهش حداقلی آسیب‌ها هستیم.
ابتکار با بیان اینکه موضوع بیمه پلنگ و یوزپلنگ و گرگ با مشارکت تشکل‌ها و شرکت‌های اجتماعی همراه، دنبال و اجرایی شده است، گفت: اگر مستندی وجود داشته باشد که پلنگ به دام اهلی آسیب وارد کرده باشد، بیمه خسارت فرد را پرداخت می‌کند و اولین مورد هم در بوشهر انجام شده است.
رییس حفاظت محیط زیست کشور گفت: در مورد یوزپلنگ و گرگ هم این موضوع اجرایی شده و در صورت وجود مستندات در خصوص وارد شدن آسیب به حیوانات اهلی توسط آنها، امکان پرداخت خسارت وجود دارد.
ابتکار همچنین گفت: طرح‌های مطالعاتی سد تنگ سرخ و پالایشگاه جدید شیراز مراحل بررسی را در سازمان حفاظت محیط زیست طی می‌کند و هنوز نهایی نشده است.
الف
منتشر شده در جمعه, 21 آبان 1395 15:49
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش