text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

انجام مطالعات سفارشی برای رییس و معاون اول قوه قضائیه

دیده بان هشتم : جانشین رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه از انجام مطالعات ویژه برای رئیس قوه قضائیه در این مرکز خبر داد.
سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، بهزاد پورسید در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش و در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشگاه قوه قضاییه در معاونت منابع انسانی قوه قضاییه برگزار شد، درباره تاسیس پژوهشگاه گفت: ایده تاسیس پژوهشگاه از سال ۱۳۹۰ در قوه شکل گرفته و این ایده را آقای امینی معاون منابع انسانی قوه قضاییه در زمانی که معاون آموزش قوه قضاییه را برعهده داشتند مطرح کردند و به رییس قوه قضاییه هم که محقق و پژوهشگر هستند این ایده مطرح شد.
وی افزود: در سال ۹۱ اساسنامه پژوهشگاه به تصویب رییس قوه رسید و در این چهار پنج سالی که پژوهشگاه فعالیت داشته، فعالیت رو به رشد بوده است.
پورسید افزود: کارکرد پژوهشگاه به نوعی حوزه سیاست پژوهی است و  قرار است منتهی به تصمیم شود و بتواند بستری را فراهم کند برای پاسخگویی به سوالات و نیازهایی که وجود دارد و پژوهشگاه شروع کرده به شناسایی اساتید دانشگاه  زیرا این اولین نیاز پژوهشگاه است و در حال حاضر  قریب ۶۰ نفر از اساتید با پژوهشگاه همکاری دارند.
وی با اشاره به بدنه علمی پژوهشگاه قوه قضائیه گفت: نزدیک به ۹۰نفر نیروی پژوهشی در مرکز پژوهشگاه قوه قضائیه وجود دارد و این مسئله کیفیت کار علمی را تضمین می کند.
پورسید به فعالیت های استانی این مرگز اشاره و تصدیح کرد: دفاتر استانی در مازندران،فارس خراسان رضوی،اذربایجان و اصفهان به زودی راه اندازی می شود.
جانشین رییس پژوهشگاه قوه قضائیه به برگزاری جلسات نقد رای اشاره و تصریح کرد:۱۲۰نشست نقد رای در تهران برگزار شده است.بیشترین نشست مربوط به دادگاه های تجدید نظر بوده است.
وی افزود: انتشار آرای قضایی هم یکی دیگر از فعالیت های مرکز پژوهشگاه قوه قضائیه بود.با برنامه ریزی انجام شده در پژوهشگاه،ارا به صورت تخصصی قرائت و بعد از استخراج مستندات رای،آرای صادره به صورت تخصصی نقد و سپس منتشر می شد.مجموع ارا سال ۹۱و ۹۲ به این صورت قرائت و نقد شده است.
نقد آرای تخصصی در استان ها
پورسید اظهارداشت:آرای صادر شده در محاکم تجدید نظر در حال حاضر مربوط به استان تهران است.البته در حال برنامه ریزی در استان ها برای انتشار و نقد آرا و هر استان هستیم.
وی افزود: در حال حاضر تمامی مطالعات مربوط به اصطلاحات حقوقی در حال گردآوری است و این موضوع برای اولین بار است که در کشور در حال انجام است.پس از تکمیل این طرح،مطالعات مربوطه در دولت و مجلس قابل استفاده است.آرای صادر شده در محاکم تجدید نظر در حال حاضر مربوط به استان تهران است.البته در حال برنامه ریزی در استان ها برای انتشار و نقد آرا و هر استان هستیم.
وی افزود: در حال حاضر تمامی مطالعات مربوط به اصطلاحات حقوقی در حال گردآوری است و این موضوع برای اولین بار است که در کشور در حال انجام است.پس از تکمیل این طرح،مطالعات مربوطه در دولت و مجلس قابل استفاده است.
پورسید با اشاره به پژوهشکده های زیرمجموعه پژوهشگاه قوه قضائیه،گفت: ۶پزوهشکده تخصصی در این مرکز فعال است و هر هفته نشست های حقوقی تخصصی ذر این مراکز برگزار می شود.
وی از انتشار عناوین تطبیقی جهانی خبر داد و افزود: در حال حاضر مطالعه بر روی نظام های حقوقی کشورهای مختلف در حال انجام است و قرار است از نکات مهم این نظام های حقوقی استفاده شود.
پورسید به انتشار مجله ای ویژه برای قضات خبر داد و افزود: فصلنامه ای با محتوای نقد آرا برای قضات در حال انتشار است.
پژوهشگاه قوه قضائیه، پل ارتباطی سه قوه
پور سید تصریح کرد: از حوزه معاونت اول قوه قضائیه کارهایی برای مطالعه به پژوهشگاه قوه قضائیه ارسال شده است تا ما مطالعات حقوقی لازم را بر روی آنها داشته باشیم.
به همکاری با مجلس شورای اسلامی و دولت اشاره و تصریح کرد: در مطالعه پیش نویس های حقوقی و آئین نامه ها با این دو قوه همکاری داریم و امیدواریم مرکز پژوهشگاه قوه قضائیه ما ارتباطی بین سه قوه باشد.
پورسید با اشاره به پژوهشکده های زیرمجموعه پژوهشگاه قوه قضائیه،گفت: ۶پزوهشکده تخصصی در این مرکز فعال است و هر هفته نشست های حقوقی تخصصی ذر این مراکز برگزار می شود.
وی از انتشار عناوین تطبیقی جهانی خبر داد و افزود: در حال حاضر مطالعه بر روی نظام های حقوقی کشورهای مختلف در حال انجام است و قرار است از نکات مهم این نظام های حقوقی استفاده شود.
وی با اشازه به مطالعات سفارشی از سوی رییس قوه قضائیه به مرکز پژوهشگاه قوه قضائیه گفت: میزان حقوق و وضعیت قضات و همچنین ورودی و خروجی پرونده ها در سیستم حقوقی سایر کشورها از جمله موارد سفارشی از سوی قوه قضائیه بود.
پژوهشکده های حقوق خصوصی، جزا، بین الملل، مطالعات پایه، آمار و فناوری اطلاعات از جمله پژوهشکده های تخصصی مرکز پژوهشگاه قوه قضائیه است.
وی افزود: به عنوان مثال طرح پابندهای الکترونیک برای زندانیان هم از جمله طرح های جدید است که پژوهشکده مرکز آمار و فناوری اطلاعات، مطالعات مربوط به آن را دنبال می کند.
خبرگزاری مهر
منتشر شده در چهارشنبه, 24 آذر 1395 15:52
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش