Wednesday, 17 April 2024-
Error
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
دیده بان هشتم : رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری ضمن تشریح محدودیت‌هایی که سرقفلی برای مغازه‌داران ایجاد می‌کند، گفت: طبق قانون، سرقفلی‌ها باید سالانه تمدید شوند اما این تمدید سالانه صورت نمی‌گیرد که به ضرر هر دو طرف است. از سوی دیگر حق کسب و پیشه در سرقفلی‌ها رعایت نمی‌شود.
سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، تقی علی اکبری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: برای انتقال سرقفلی یا بازسازی مغازه، صاحب سرقفلی نیاز به اجازه مالک دارد و مالک ممکن است اجازه ندهد که این محدودیتی برای مغازه داران است یا حتی ممکن است مالک از این موقعیت استفاده کند و درصدی را برای این فعالیت ها طلب کند.
وی با بیان اینکه مسلما برای کسبه برتری در ملکیت است؛ نه در سرقفلی، افزود: اگر مالک دنبال دلیلی برای بیرون کردن صاحب سرقفلی بگردد، می تواند از بهانه هایی مانند بازسازی کردن، استفاده کند.
علی اکبری با اشاره به این که صاحب سرقفلی برای تغییر دکوراسیون داخل ساختمان نیاز به اجازه مالک ندارد، خاطر نشان کرد: برای افزودن چیزی به ساختمان مانند کشیدن لوله آب یا برق یا تلفن یا تغییری در قسمت خارجی ساختمان مثل ایزوگام کردن نیاز به اجازه مالک است، اما برای تغییر محیط و تزئینات داخلی ساختمان مثل افزودن دکور یا ویترین، مستاجر می تواند اقدام کند.
رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری درباره مزیت خریدن سرقفلی برای مغازه دار، گفت: گاهی مغازه دار مغازه را به دلیل این که توان خرید ملک یا حتی سرقفلی را ندارد، اجاره موقت می کند و حتی سرقفلی را نیز خریداری نمی کند که این باعث می شود اجاره بالاتری بپردازد.
وی درباره حق کسب و پیشه و اینکه آیا این موضوع در اجاره نامه‌ها رعایت می شود یا خیر؟ پاسخ داد: گاهی مستاجر هنگام تخلیه می‌گوید این مغازه قبلا جای مناسبی قرار نداشت و من آن را آباد کردم، اما مالک با توجه به این که حق مالکیت دارد به آن توجهی نمی کند و عملا حق کسب و پیشه رعایت نمی شود، مگر این که کار به شکایت برسد و قانون در مورد آن تصمیم بگیرد.
علی اکبری در واکنش به این که برخی معتقدند قانون سرقفلی منجر به استثمار مستاجر می شود، گفت: مالک سرمایه را صرف کرده و ملکی را ساخته است و سرقفلی آن را به فروش رسانده است و طبق قانون از مستاجر اجاره دریافت می کند و اگر مشکلی بوجود آید یا مستاجر تخلفی انجام دهد، ملک را پس می گیرد.
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش