text1

جمعه, 31 فروردين 1403-

مصاحبه اختصاصی پایگاه خبری دیده بان هشتم با رتبه یک آزمون وکالت اصفهان

سایت حقوقی

دیده بان هشتم : مصاحبه اختصاصی پایگاه خبری دیده بان هشتم با محمدصادق فتحی رتبه یک آزمون وکالت ۱۳۹۶ کانون وکلای اصفهان
 
خود را برای خوانندگان محترم معرفی کنید ؛ با سلام و عرض ادب خدمت یکایک اینجانب محمد صادق فتحی هستم و در سال جاری با شرکت در آزمون وکالت به لطف خداوند متعال و تلاش فراوان موفق به کسب رتبه ۱ آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری اصفهان در بین 3243 متقاضی شدم.
بنده زادۀ شهر علم وفرهنگ، استان اصفهان، در نیمه اول 1373 هستم و در سال 13۹۱ از دانشگاه اصفهان در مقطع کارشناسی حقوق فارغ ‌التحصیل شدم و انشاالله در سال آتی نیز دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان خواهم بود.

از چه زمانی برای آزمون وکالت مطالعه کردید؟ با هدف‌گذاری رتبه یک شدن و تنظیم برنامه‌ای منسجم، سیر مطالعاتی خودم را از اواخر بهمن سال گذشته شروع کردم، ناگفته نماند شروع کردن ابتدایی مطالعه به‌هرحال یک‌کم سخت بود و امروز و فرداهایی هم انجام می‌گرفت ولی به‌هرحال پس از شروع مطالعه رتبه‌های خوبی را در آزمون‌های آزمایشی کسب ‌کردم و باعلاقه زیادی که به درس‌های حقوق خصوصی داشتم، مطالعه در ادامه مسیر دیگر سختی‌های اولیه را برایم نداشت.


منابع آزمون وکالت را از چه طریقی تهیه نمودید و آیا منابع خاصی را میتوان به عنوان منبع جامع آزمون نام برد؟ بنده مدیرمسئول نشریه علمی حقوقی رسا هستم، و با انجام مصاحبه‌ها و فعالیت‌های مطبوعاتی در این نشریه توانستم تجربیات گران‌بهایی را ازنقطه‌ نظرهای رتبه‌های برتر آزمون‌های مختلف حقوقی دریافت کنم وبر پایه آن اطلاعات منابع مطالعاتی خود را انتخاب کنم و جامع بودن آن منابع که در آتیه ذکر خواهد شد بستگی به سطح علمی داوطلبان دارند و اصولا نمیتوان برای همه نسخه واحدی را ارائه داد.

میزان مطالعه روزانه شما برای آزمون چقدر بوده است؟ در ماه‌های ابتدایی روزانه حدود هشت ساعت مطالعه مفید داشتم، بعد از اردیبهشت‌ماه سال جاری تا روز آزمون به‌تدریج ساعت‌های مطالعه را به‌روزی 12 ساعت مفید نیز افزایش دادم، ضمن اینکه این مطالعه‌ها هم در خانه و هم در کتابخانه انجام می‌گرفت، البته توصیه بنده خواندن در کتابخانه است ولی باز بستگی به شرایط افراد دارد. با احتساب میانگینی از همه ماه هایی که مطالعه میکردم،روزی 8 ساعت (مفید)،که البته شایان ذکر است که مفید بودن قابل توجه میباشد که خیلی از داوطلبان هستند که روزی 12 ساعت به مطالعه میپردازند  ولی در کل 3 ساعت آن مفید بوده است و مابقی ساعات داوطلب،فقط جسم وی پشت میز مطالعه قرار داشته و افکار او درگیر حواشی بوده است.

روش مطالعه تان در آزمون وکالت چگونه بود؟ و آیا از روش تست زنی خاصی استفاده می کردید؟ روش مطالعه بنده به این شرح بود که بنده روزانه حداقل 4 درس مختلف را مطالعه میکردم و این 4 درس را نیز به روشی که خود ابداع کرده بودم و موسوم به روش ضربدری شد انتخاب میکردم،به این صورت که اگر واحد مطالعاتی اول بنده حقوقی و ماهوی بود ،واحد بعدی خودم را شکلی و کیفری انتخاب میکردم که مطالعه مستمر به این سبک نوین (که بعد ها خیلی از مشاوران بدون رعایت امانت داری و اخلاق مداری و یادی از اسم بنده و ثبت آن به اسم خود از آن بهره زیادی بردند)بازده مطالعاتی داوطلبان را چندین برابر خواهد کرد

آیا در موسساتی که برای آزمون تبلیغ می کنند شرکت نموده اید؟ فقط آزمون های آزمایشی موسسه چتر دانش اصفهان،که انصافا محتوای آزمون های آزمایشی این موسسه از سطح علمی و استاندارد بالایی برخوردار بود و با موسسات دیگر قابل قیاس نبود

از نظر شما کدام دروس در آزمون از اهمیت بیشتری برخوردار است؟ با توجه به اینکه در سال های اخیر معیار سطح بندی داوطلبان،سیستم نمره کل تراز میباشد و روش معدل گیری منسوخ شده است،باید گفت که تمام 6 درسی که در آزمون وکالت از آن سوال می آید مهم هستند و داوطلب برای توفیق در آزمون باید یک سطح میانگینی در تمام دروس داشته باشد ولی به طور خاص میتوان گفت درس مدنی و آدم از بقیه دروس مهم تر هستند.

هدف از انتخاب شغل وکالت چه بود؟ به نظرم هر یک از فرصت‌های شغلی رشته حقوق صرف‌نظر از علاقه خاصی که می‌طلبد، مستلزم یک مجموعه از توانمندی‌های ویژه‌ای است و ورود به هر کدام از آن‌ها به صرف علاقه و بدون داشتن این توانمندی‌ها و به امید کسب آن‌ها در آینده اگر منجر به شکست نشود حداقل موفقیت چندانی را هم نصیب شخص نمی‌کند، بنده نیز بنا به شناختی که از خودم در مسیر زندگی‌ام کسب کردم و با مشاوره‌هایی که با اساتید بزرگوار خود و سایر عزیزان انجام دادم به این نتیجه رسیدم که در کنار علاقه وافر، خصوصیات و ویژگی‌های من با حرفه وکالت سازگارتر است، کما اینکه من آزمون قضاوت هم قبول شدم و با توجه به فعال بودن خود در دوران دانشجویی مؤسسات زیادی نیز خواهان جذب بنده بودند ولی اشتغال به حرفه وکالت را قبول کردم. بنده حرفه شریف وکالت را صرفاً با اهداف اقتصادی انتخاب نکرده‌ام و برای بنده اصول اخلاقی و خدمت به همنوعان خودم ارزش والایی دارد وقتی انسان اهداف ارزشمندی داشته باشد حتماً به طبع آن از مادیات دنیوی نیز بهره‌مند می‌شود.

نظر شما در خصوص حذف سهمیه بندی در آزمون وکالت چیست؟ به نظر بنده حذف سهمیه بندی آزمون وکالت و ورود بی حد وحصر همه اشخاص به حرفه شریف وکالت باعث معضلات زیادی برای نظام قضایی و جامعه میشود در حال حاضر خیلی از وکلای جوان هستند که به دلیل درآمد پایین حتی قادر به تمدید پروانه وکالت خود نمیباشند و خیلی ها تصور میکنند که وکلا دادگستری در نهایت رفاه اجتماعی، درآمد های هنگفتی دارند در حالی که اصلا اینطور نیست و به قول معروف (آواز دهل از دور خوش است)،فعایت حرفه ای در حوزه وکالت واقعا خیلی سخت و مشقت آور است با چالش های زیادی روبه است،
 
 در آخر توصیه شما به شرکت کنندگان آزمون وکالت سال ۱۳۹۶ چیست؟ برای موفقیت در آزمون وکالت باید به‌دوراز هرگونه رخوت و کوتاهی باشیم لذا مطالعه مستمر و مفهومی بسیار حائز اهمیت است.
دانشجو، داوطلب یا علاقه‌مندان باید بدانند پیشرفت در این رشته بیشتر به تسلط بر مفاهیم حقوقی و میزان علاقه‌مندی او به دروس رشته حقوق و پیگیری او نسبت به مطالب جدید، استدلال‌ها و … بستگی دارد.
داوطلب باید تلاش کند و طالب واقعی موفقیت و فهم مباحث حقوقی باشد، حقوق را به خاطر خود حقوق بخواند و درک کند، نه صرفاً به خاطر موفقیت در آزمون‌های مختلف، چراکه وقتی دانشجو به این مسئله دست پیدا کند به‌طور طبیعی موفق در هر آزمونی خواهد بود.
 
به رسم معمول بنده هم در پایان چند تشکر انجام بدهم، از پدر و مادرم که تاکنون زحمات زیادی برای بنده کشیده‌اند و همچنین از اساتید ارجمندم که در افزایش معلومات علمی بنده تأثیر زیادی داشتند.
از پایگاه خبری دیدبان هشتم  هم بابت توجه به این رشته تشکر ویژه می‌کنم و در آخر خطاب به همه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان اعلام می‌کنم که در زمینه پرسش پیرامون نحوه برنامه‌ریزی و مطالعه برای آزمون وکالت به عنوان یک دوست مشاور در خدمت عزیزان هستم و این عزیزان می‌توانند از طریق حساب کاربری تلگرام (@(MSFathi_Lawyer با بنده در ارتباط باشند.
منتشر شده در پنج شنبه, 26 اسفند 1395 18:43
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش