Friday, 19 April 2024-
Error
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_menus, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
دیده بان هشتم : رییس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: روز ۲۹ اردیبهشت روز بسیار مهمی است و اقیانوسی از مردم در آن روز حضور پیدا کردند.
سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، الله‌یار ملک شاهی در هفتمین همایش ملی حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط گفت: امروزه دارایی‌های فکری از مهمترین عناصر رشد و توسعه جوامع بشری به شمار می‌رود. امروزه سعی شده دارایی‌های مربوط مورد حمایت نظام حقوقی قرار گیرد. یکی از لوایح لایحه حمایت از مالکیت صنعتی است و همراه آن طرحی به همین عنوان در مجلس بررسی شد. در دوره نهم سعی شد که این لایحه و طرح را به سر مقصود برسانیم و با ۱۴۰ ماده تهیه شد و به صحن مجلس هم ارایه شد ولی متاسفانه با خاتمه عمر مجلس باید از نو دوباره شروع شود. مالکیت صنعتی با همان طرح امروز در دستور کار کمیسیون مجلس هست. البته یکی از دلایل تاخیر آن، اختلاف موضوعی بود که در رابطه با مرجع ملی است که آیا برعهده سازمان ثبت اسناد است یا دولت.
وی افزود: نظام حقوقی دیگر مالکیت ادبی و هنری است که در این زمینه  قوانینی داریم و در حال حاضر لایحه‌ای را دولت با همکاری  وزارت ارشاد تهیه  و تقدیم مجلس کرده و در دستور کار است که لایحه نسبتا خوبی است.
وی افزود: برای حمایت حقوقی مالکیت صنعتی را داریم و نیز حمایت حقوقی ادبی وهنری داریم.
ملک شاهی افزود:  ویژگی‌هایی که در دارایی های فکری وجود دارد این است که به محض انتشار و افشا در معرض خطر قرار می گیرند و امروزه یک اثر هنری و کار علمی و هنری اگر افشا شود از انحصار مالک آن خارج می شود و هنر ما این است که قوانین را به شکلی تنظیم کنیم که این انحصار را برای خالق اثر مورد حمایت قرار دهیم.
وی افزود: آثار فرهنگی و هنری و حمایت از آن نیاز به حمایت جهانی دارد و ماباید با منابع حقوقی دنیا یک رابطه دو طرفه برقرار کنیم که بتوانیم حمایت ویژه‌ای را داشته باشیم. از سال ۸۳ به بعد جمهوری اسلامی به کنوانسیون‌های مختلفی ملحق شده است. از جمله اینکه ما به معاهده همکاری سطح بین المللی اختراع ملحق شدیم که باعث می‌شود کسی که اختراع داشته باشد در ایران بدون تعیین وکیل برای ثبت اختراعش در کشوهای دیگر به مراجع بین المللی مراجعه کند که  بعنوان ثبت تلقی می شود.
وی افزود: لایحه حمایت مالکیت ادبی و هنری به مجلس واصل شده و شاید بتوانیم قانون مذکور را به نتیجه برسانیم. موضوع حمایت از فرهنگ عامه با توجه به تنوع و اداب و رسوم کشورمان از جمله تعزیه در لرستان از مواردی است که انسان از آن تعجب می کند. به عنوان مثال در فرهنگ عامه لرستان را  با صداقت می شناسند.
وی تاکید کرد: روز ۲۹ اردیبهشت روز بسیار مهمی است و اقیانوسی از مردم حضور پیدا کردند و به نوبه خودم تبریک می گویم.
ملک شاهی ادامه داد: باید جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و ترویج گردشگری افزایش یابد.
وی افزود: ما در آستانه تصویب یک قانون بسیار مهم هستیم و ان‌شاءالله قانون مالکیت ادبی و هنری نتیجه این همایش باشد. همچنین مقدمه‌ای باشد برای طرح یا لایحه در خصوص فرهنگ عامه که فعلا در قوانین ما مغفول است.
ایسنا
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش