text1

جمعه, 31 فروردين 1403-

علت تاخیر در رسیدگی به پرونده احمدی نژاد

 

 سرپرست دادگاه کیفری یک استان تهران گفت: محتویات پرونده «محمود احمدی‌نژاد» باعث طولانی شدن روند رسیدگی شده است.
 
به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم به نقل از انتخاب، محسن افتخاری درباره وضعیت پرونده محمود احمدی‌نژاد رییس دولت دهم، اظهار کرد: پرونده وی در حال حاضر در مرحله استعلام از مراجع مختلف قرار دارد. وی ادامه داد: دلیل طولانی شدن روند رسیدگی به این پرونده پاسخ‌هایی بود که ما از مراجع مختلف تقاضا کرده‌ایم. سرپرست دادگاه کیفری یک استان تهران تاکید کرد: محتویات پرونده ایشان باعث طولانی شدن روند رسیدگی شده است و این طولانی شدن ارتباطی به سمت ایشان ندارد.
 
به گزارش ایسنا، در روزهای پایانی خرداد 92 از سوی دفتر شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران احضاریه‌ای به دست محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور وقت رسید تا پنجم آذر ماه 92 در دادگاه حاضر شود و از او در رابطه با شکایات کمیسیون اصل 90 مجلس و یک شخص حقیقی تحقیق به عمل آید.
 
چند روز بعد، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در مورد وضعیت پرونده محمود احمدی‌نژاد و اینکه آیا عدم حضورش در دادگاه باعث جلب او می شود؟ گفت که اگر فرد احضار شده به دادگاه نیامد و قاضی مطلع بود که دلیل عدم حضورش موجه است، در اینجا یک تکلیف دارد و در موارد دیگر هم که ممکن است متهم در دادگاه حاضر نشود و دلیل عدم حضورش را ذکر نکند، قاضی تکلیف دیگری دارد. در مورد پرونده آقای احمدی‌نژاد، خودشان در دادگاه حاضر نشدند و وکیل او هم به دادگاه مراجعه نکرده است؛ لذا قاضی نمی‌داند عذرش موجه است یا خیر؛ بنابراین وی را دوباره در تاریخ 16 دی ماه به دادگاه احضار کرده‌ است.
 
محسنی‌اژه‌ای 16 دی ماه 92 در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا با وجود اعلام قبلی شما مبنی بر رسیدگی به پرونده احمدی‌نژاد در این روز، وی مجددا در دادگاه حاضر نشده است، گفت که وقت اعلام شده وقت نظارتی بوده است. گاهی پرونده معد رسیدگی است یعنی همه مسائل برای رسیدگی آماده است. در این مورد وقت را تعیین می‌کنند و به فردی که باید در دادگاه حاضر شود می‌گویند شما در فلان روز به دادگاه بیایید، اما در وقت نظارتی، پرونده آماده رسیدگی نیست. مثلا استعلامی شده یا کسی را به عنوان مطلع دعوت کرده‌اند.
 
از شانزدهم دی 92 که به گفته محسنی ‌اژه‌ای دادگاه برای رسیدگی به پرونده احمدی نژاد وقت نظارتی یا احتیاطی تعیین کرد وضعیت پرونده احمدی نژاد چندین بار مورد سئوال خبرنگاران قرار گرفت که در پاسخ به این سوال، سخنگوی قوه قضاییه «در مرحله تحقیق مقدماتی بودن» را به عنوان آخرین وضعیت پرونده اعلام کرد.
 
پرونده احمدی‌نژاد که رسیدگی به آن در نیمه دوم سال 92 آغاز شد در آن سال به نتیجه نرسید و به سال 93 منتقل شد. در سال 93 نیز چندین بار عنوان شد که پرونده احمدی‌نژاد همچنان در وقت احتیاطی است و رسیدگی به آن منجر به صدور حکم یا قرار نهایی نشده است.
 
معاون اول دستگاه قضایی در نشست خبری 16 اسفند سال 94 در رابطه با آخرین وضعیت پرونده محمود احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: رئیس جمهور سابق پرونده‌های مختلفی داشت که در بعضی از آنها شاکی و در برخی دیگر متهم بود. در رابطه با آن بخش از پرونده که از وی شکایتی صورت گرفته بود بخشی از شکایت‌ها جزئی بود مانند اینکه در سخنرانی‌ که در یکی از سفرهای استانی‌شان داشتند فردی شکایت کرده و گفته است که در این سخنرانی به من توهین شده. همچنین فرد دیگری در شکایت خود علیه آقای احمدی‌نژاد گفته که در سفرهای استانی ماشین همراه وی به پای این فرد آسیب رسانده و مورد خسارت وارد شده. همچنین برخی دیگر از این شکایت‌ها مربوط به گزارش مجلس بود که باید تحقیق شود. 
منتشر شده در سه شنبه, 24 فروردين 1395 19:18
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش