text1

پنج شنبه, 09 فروردين 1403-

پورمحمدی: اعدام بابک زنجانی، پول نمی‌شود

دیده بان هشتم : وزیر دادگستری با تاکید بر ضرورت توجه به اولویت‌ها در بحث مبارزه با فساد، پرونده بابک زنجانی را مثال زد و این سوال را طرح کرد که در پرونده بابک زنجانی برای عموم مردم مجازات او مهم‌تر است یا بازگشت پول؟

1433343807413_HEMMAT KHAHI-20.jpg

به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در پاسخ به سوال مجری برنامه نگاه یک مبنی بر اینکه گفته می‌شود در پرونده بابک زنجانی و مهدی هاشمی تسویه حساب‌های سیاسی صورت گرفته است، گفت: از جزئیات این موضوع اطلاعی ندارم اما سخنگوی محترم قوه قضاییه پیوسته گزارش‌های مربوط را ارائه می‌دهند تا شائبه‌ها برطرف شود اما اگر هم کسی گفت پرونده‌ها سیاسی است آیا باید از محاکمه دست برداریم؟ مبارزه با فساد امری است که در هیچ شرایطی نباید متوقف بماند. جایی که فساد بروز پیدا کند رشد و تعالی بیرون خواهد رفت. بنابراین نباید گفت که اگر مدیری فساد کرده خدمت‌هایی هم داشته است بلکه باید به فکر پیشرفت کشور، امید به آینده و اعتماد ملت بود چرا که اینها از همه عوامل مهم‌تر هستند.

پورمحمدی در رابطه با پرونده کرسنت گفت: در این پرونده قراردادی صورت گرفته اما به آن عمل نشده است. البته ضعف‌هایی هم داشته است که متاسفانه قرارداد اجرا نشده و طرف مقابل ادعای خسارت زیاد دارد که این موضوع به دعوای بین‌المللی تبدیل شده است. حال اینکه چه کسی فساد کرده و چقدر فساد در این پرونده صورت گرفته موضوع دوم است؛ چرا که موضوع اصلی، حل پرونده و خساراتی است که متوجه کشور شده است.

وی ادامه داد: برای مثال در پرونده بابک زنجانی برای عموم مردم مجازات بابک زنجانی مهم‌تر است یا بازگشت پول؟ حال فرض کنید که متهم را اعدام کردند. آیا این موضوع برای مملکت پول می‌شود؟ البته منظور این نیست که متخلف محاکمه نشود بلکه اولویت مهم‌تر است

منتشر شده در یکشنبه, 19 ارديبهشت 1395 10:16
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش