text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

پایان تحقیقات ضابط قضایی در پرونده آمران حمله به علی مطهری

دیده بان هشتم : وکیل مدافع علی مطهری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی می‌گوید بخش دوم پرونده حمله به موکلش با پایان تحقیقات ضابط قضایی به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای نیروهای مسلح استان فارس ارجاع شده است.علی مطهری

 

به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، مصطفی ترک‌همدانی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درباره آخرین وضعیت رسیدگی به بخش دوم پرونده حمله به علی مطهری در شیراز اظهار کرد: در جریان تحقیقات و رسیدگی به بخش نخست پرونده، حمله‌کنندگان مدعی شدند افرادی به آنها دستور داده‌اند و به همین دلیل پرونده‌ای برای رسیدگی به اتهامات آمران این حمله در دادسرای سازمان قضایی نیروهای مسلح استان فارس تشکیل شد.

وکیل مطهری افزود: پرونده برای انجام تحقیقات در اختیار ضابط قضایی بود که در نهایت گزارش ضابط قضایی مستقر در دستگاه نظامی تکمیل و برای اتخاذ تصمیم به دادسرای نظامی شیراز ارسال شد.

ترک‌همدانی ادامه داد: با توجه به تکمیل تحقیقات ضابط قضایی، رئیس دادسرای نیروهای مسلح استان فارس این پرونده را برای رسیدگی به شعبه چهارم بازپرسی این دادسرا ارجاع کرد.

وکیل مطهری در خصوص نتیجه تحقیقات ضابط قضایی گفته که به دلیل محرمانه بودن تحقیقات، اجازه انتشار آن را ندارد.

بر اساس این گزارش، علی مطهری نماینده تهران در مجلس روز دوشنبه 18 اسفند 93 به‌منظور سخنرانی در دانشگاه شیراز به این شهر سفر کرد اما در فاصله فرودگاه تا دانشگاه مورد هجوم افراد موتورسواری قرار گرفت که خواستار لغو سخنرانی وی بودند؛ در جریان این حمله، شیشه‌های ماشین حامل مطهری شکسته شد و خود وی نیز مورد هجمه قرار گرفت، اما در نهایت با دخالت پلیس غائله ختم شد و مطهری به تهران بازگشت.

پس از این اتفاق، پرونده‌ای با شکایت مطهری علیه حمله‌کنندگان تشکیل و مرجع قضایی برای 11 نفر کیفرخواست صادر کرد که از این تعداد، هشت نفر افراد حمله کننده به مطهری، دو نفر مسئولان دانشگاه دعوت‌کننده و یک نفر نیز دانشجوی دعوت کننده بود.

در شعبه 101 دادگاه کیفری دو شیراز به این پرونده رسیدگی شد و دادگاه شش نفر از حمله‌کنندگان را  به دو ماه حبس و 10 ضربه شلاق و دو نفر دیگر را به چهار ماه و نیم حبس و 37 ضربه شلاق محکوم کرد. از میان سه متهم دانشگاهی پرونده نیز که با شکایت مدعی‌العموم برای آنها پرونده تشکیل شده بود و مطهری شاکی پرونده نبود، یک متهم به 2 سال انفصال از خدمت با 2 سال تعلیق و نفر دیگر از مسئولان دانشگاه نیز به 2 سال انفصال از خدمات دولتی قطعی محکوم شده است. همچنین دانشجوی دعوت‌کننده از مطهری  به‌دلیل معاونت در امتناع از دستورات و قوانین دانشگاه، به پرداخت یک‌میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

البته حکم صادره در شعبه 101 دادگاه کیفری دوی شیراز قابل تجدیدنظرخواهی است ضمن اینکه مطهری به حکم صادر شده در خصوص هشت فرد حمله‌کننده اعتراضی نکرده اما متهمان به رأی صادره اعتراض کرده‌اند.

منتشر شده در دوشنبه, 20 ارديبهشت 1395 10:53
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش