Friday, 19 April 2024-
Error
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_menus, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
دیده بان هشتم : معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: 60 درصد شکایت ها از کادر درمانی به برائت و 40 درصد دیگر به صدور کیفر خواست و محکومیت منجر می شود.
 
سایت حقوقی

به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، علی فتاحی روز چهارشنبه در حاشیه اجلاس سراسری معاونان درمان پزشکی دانشگاههای علوم پزشکی کشور با بیان اینکه شکایت از کادر درمانی در تمام دنیا وجود دارد افزود: در سال 94 بیش از 800 میلیون اقدام درمانی بصورت سرپایی و بستری در کشور انجام شده که در این زمینه 13 هزار مورد به طرح شکایت منجر شد.
وی با اشاره به اینکه بیماران برای شکایت درمانی به دادسرای ها جرائم پزشکی ، تعزیرات حکومتی و نظام پزشکی مراجعه می کنند اظهار کرد: البته حدود 30 تا 40 درصد بیماران برای رسیدگی به شکایت خود به هر سه سازمان یاد شده مراجعه می کنند.
معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه سه درصد اقدام های درمانی در دنیا به شکایت منجر می شود خاطرنشان کرد: این رقم در کشور ما 2 هزارم درصد است.
این مسئول ادامه داد: در سال گذشته پنج هزار و 700 مورد شکایت در دادسرهای انتظامی نظام پزشکی کشور ثبت شد و نسبت به سال 93 رشد 14 درصدی روبرو شدیم.
وی علت افزایش شکایات های بخش درمان را راه اندازی سامانه 1960 بیان کرد و گفت: این سامانه به عنوان مرجعی برای اعلام شکایات مردم در بخش درمان است. 
فتاحی با بیان اینکه یک مورد شکایت در اقدامات درمانی هم زیاد است تاکید کرد: شکایت برحسب نوع درمان ثبت نمی شود بلکه برحسب نوع تخصص صورت می گیرد.
اجلاس معاونان درمان دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور به مدت دو روز در سالن همایش های باقرالعلوم دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برگزار می شود.
هدف از برگزاری این اجلاس ارزیابی نظارت بر تمام اقدامات حرفه ای پزشکی و ارائه راهکارهای مورد نیاز در این زمینه اعلام شد و در این اجلاس پیرامون نظارت بر امور درمان، رسیدگی به تخلفات پزشکی و بهبود کیفیت نظارت در 6 پنل تخصصی بحث و تبادل نظر می شود.

منبع ایرنا.

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش