text1

جمعه, 31 فروردين 1403-

ورود قوه‌قضاييه براي برخورد با متخلفان شبكه‌هاي اجتماعي

دیده بان هشتم : معاون وزير ارتباطات از همكاري مركز ملي فضاي مجازي، وزارت ارتباطات و دستگاه قضايي در برخورد با متخلفان شبكه‌هاي اجتماعي خبر داد.

سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، نصرالله جهانگرد گفت: با همكاري سه‌جانبه صورت گرفته، رويكرد حقوقي و قضايي در برخورد با شبكه‌هاي اجتماعي تغيير كرده است كه از اين پس به جاي برخورد با كل شبكه، صرفا با كاربر متخلف برخورد خواهد شد.
وي با بيان اينكه هم‌اكنون با فعاليت مردم در شبكه‌هاي اجتماعي، داده‌هاي بسياري جابه‌جا مي‌شود، خاطرنشان كرد: جمع‌آوري داده و اطلاعات و تبادل آن در كشور خودمان از جمله مزاياي رشد شبكه‌هاي اجتماعي داخلي خواهد بود كه در صورت حمايت مي‌تواند، شكل گيرد.
رييس سازمان فناوري اطلاعات ايران با تاكيد بر اينكه رفتار مردم در استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي با توجه به مبادله حجم زيادي از اطلاعات مي‌تواند زمينه‌ساز رشد اقتصادي باشد، خاطرنشان كرد: اين در حالي است كه هم‌اكنون با توجه به استفاده كاربران از شبكه‌هاي اجتماعي خارجي، اين مزيت اقتصادي به توسعه‌دهندگان خارجي تعلق مي‌گيرد.
جهانگرد با بيان اينكه هم‌اكنون مردم چندين ميليون اطلاعات را در معدني مي‌ريزند كه براي ديگران است و ما هيچ احاطه‌يي به آن نداريم، اضافه كرد: علاوه بر جنبه‌هاي سياسي و امنيتي، اين موضوع از نظر اقتصادي نيز انتقال ارز از كشور را به همراه خواهد داشت و به زيان اقتصاد ملي خواهد بود.
معاون وزير ارتباطات با بيان اينكه در صورت حل مساله نظام پولي بين ايران و جهان، اطلاعات مردم مي‌تواند تبديل به پارامترهاي پولي شود و رشد اقتصادي به همراه خواهد داشت، گفت: در صورتي كه شبكه‌هاي اجتماعي داخلي راه‌اندازي شود، اين ظرفيت‌هاي خلق شده را مي‌توان در كشور به كار گرفت.
جهانگرد گسترش فناورانه بازار كار، فرهنگ‌سازي، رشد زيرساخت علمي و فني و صيانت از فرهنگ را از جمله اثرات توسعه شبكه‌هاي اجتماعي بومي عنوان كرد و گفت: در فضاي سايبر هر كشور مي‌تواند با توليد اطلاعات بومي به توسعه فرهنگ و زبان خود به عنوان يك ذخيره ملي كمك كند. بر اين اساس، ما نيز در جهت توسعه منافع ملي بايد نسبت به توسعه محتواي فارسي در فضاي مجازي اقدام كنيم.
وي به اقدامات انجام شده در زمينه حمايت از شبكه‌هاي اجتماعي بومي اشاره كرد و گفت: در اين راستا موتور برنامه‌ساز شبكه‌هاي اجتماعي داخلي ساخته شده است كه اين نوع توليد مي‌تواند بستري براي سهولت در راه‌اندازي شبكه‌هاي اجتماعي باشد.
وي همچنين با انتقاد از اينكه در دانشگاه‌ها نسبت به آموزش زبان‌هاي تخصصي برنامه‌نويسي اقدامي صورت نگرفته است، گفت: هم‌اكنون در حال مذاكره با وزارت علوم هستيم تا برخي رشته‌هاي تحصيلي دانشگاهي و آموزش‌هاي تكميلي به اين موضوع اختصاص يابد.
معاون وزير ارتباطات تشكيل مركز تخصصي پشتيباني از شبكه‌هاي اجتماعي بومي با همكاري دانشگاه‌ها و نيز كار پژوهشي در راستاي توليد شبكه اجتماعي را از جمله فعاليت‌هاي پيش رو در اين عرصه عنوان كرد.
منبع : روزنامه تعادل
منتشر شده در پنج شنبه, 18 شهریور 1395 14:46
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش