text1

پنج شنبه, 09 فروردين 1403-

افتخارجهرمی: نبود مرزهای اخلاقی علت وقوع جرایم مختلف است

دیده بان هشتم ، رئیس پیشین کانون وکلای دادگستری مرکز با تاکید بر قانون پیشیگیری از وقوع جرم مصوب 1394 با بیان اینکه علت وقوع بسیاری از جرایم عدم وجود مرزهای اخلاقی است، گفت:‌ باید در این زمینه آسیب‌شناسی صورت گیرد.
سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، ، گودرز افتخار جهرمی طی سخنانی در همایش پیشگیری از وقوع جرم با بیان اینکه اینگونه نیست که ما بعد از وقوع جرم بخواهیم مجرمین را مجازات کنیم، اظهار کرد: مجازات کردن کار خوبی نیست، مهم این است که ما بتوانیم کاری کنیم که در جامعه جرم واقع نشود و قانون تصویب شده نیز به همین منظور است.
وی با بیان اینکه معاونان دادگستری‌ها نیز وظیفه دارند که مقابل وقوع جرم بایستند، گفت: هیات هایی که تشکیل می‌شود و انتصاب معاونین به تنهایی نمی توانند کار مهمی انجام دهند، هر چند که کارهای انجام شده کارهای مهمی بوده است. در جامعه مسائل متعددی وجود دارد که همین مسائل مختلف جرم زا هستند.
وی ادامه داد: مردم باید از یک زندگی برخوردار باشند که در آن محتاج نباشند. اگر احتیاج نباشد خیلی ها مرتکب سرقت نمی شوند. در مورد سایر جرائم هم پیش زمینه هایی وجود دارد. عامل اصلی خیلی از جرائم حتی اعتیاد، عدم اشتغال است.
رئیس سابق کانون وکلای دادگستری مرکز تصریح کرد: حکومت‌ها باید به نحوی عمل کنند که کسانی که آماده اشتغال هستند بتوانند شغل مناسب را بدست آورند. اشتغال منجر به تشکیل زندگی خانوادگی سالم می‌شود که متعاقبا جلوگیری از وقوع جرایم را به همراه دارد.
جهرمی ادامه داد: جلوگیری از وقوع جرایم مساله بسیار مهمی است. قانونی که در سال گذشته تصویب شده و همایش هایی که در این زمینه برگزار می‌شود موجب امیدواری است که بتواند منجر به کاهش جرایم شود.
وی عدم توجه به مسائل اخلاقی را موضوع دیگری در وقوع جرایم دانست و گفت:‌ جرایم مختلف که اتفاق می افتد به دلیل عدم مرزهای اخلاقی است که باید در این زمینه هم همایش هایی تشکیل شود تا بدانیم چه بر سر مردم آمده و به آسیب شناسی آن‌ها بپردازیم.
منبع : ایسنا
منتشر شده در چهارشنبه, 03 آذر 1395 09:45
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش