text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

کاهش حبس زنان زندانی در صورت ابلاغ/ در قانون تفاوت جنسیتی نداریم

دیده بان هشتمرئیس سازمان زندان‌ها در خصوص کاهش مجازات حبس زنان زندانی، گفت: این موضوع نیاز به اصلاح قانون دارد و اگر قانون برای زنان ملاحظاتی داشته باشد و به ما ابلاغ شود، در زندان‌ها عملیاتی خواهد شد.
سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، اصغر جهانگیر در پاسخ به این سوال که معاون امور زنان رئیس جمهور از ارسال پیشنهاد کاهش مجازات حبس زنان زندانی به قوه قضائیه خبرداده بود، آیا این پیشنهاد قابلیت اجرا دارد یا خیر؟، گفت: موضوع کاهش و تعدیل مجازات زنان زندانی نیاز به قانون دارد.
قانون تفاوتی برای مجازات ها قائل نیست
وی با اشاره به نگاه قانون به مجازات زنان زندانی، گفت: قانون تفاوتی به مجازات زنان و مردان قائل نیست و چنین چیزی را لحاظ نکرده است.
رئیس سازمان زندان ها افزود: اگر طبق قانون و در جایی تسهیلات و ارفاقاتی باشد همانطور که برای کودکان و نوجوانان قانون تسهیلاتی را لحاظ کرده است، اگر برای زنان هم لحاظ کند و ملاحظاتی ابلاغ شود، در زندان ها عملیاتی می شود.
وی افزود: اگر قانون اصلاح نشود،این پیشنهاد به هیچ وجه عملیاتی نخواهد بود. 
معاون رئیس جمهور: ارائه پیشنهاد برای جایگزینی مجازات زنان
شهیندخت مولاوردی پیش از این در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، مبنی براینکه ساماندهی جمعیت کیفری زندانیان در اولویت قوه قضائیه قرار  گرفته است، معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری برای کاهش میزان حبس زنان زندانی برنامه ای ارائه داده است؟ گفت: برای جایگزینی مجازات حبس پیشنهاداتی ارائه شده است.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور از ارائه این پیشنهادات به قوه قضائیه خبر داد و افزود: در لایحه ای که قوه قضائیه در رابطه با ساماندهی و مجازات های جایگزین حبس دارد، ما هم نظرات خود را اعلام کرده و دستگاه قضا نیز آنها را پذیرفته است.
وی اظهار کرد: جرائم مرتبط با مواد مخدر در این زمینه از اولویت ویژه ای برخوردار است و مجازات جایگزین بنا به نظر قوه قضائیه بررسی می شود.
مهر
منتشر شده در سه شنبه, 19 بهمن 1395 09:27
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش