text1

جمعه, 31 فروردين 1403-

انتقاد دستگاه‌های امنیتی از قانون دادرسی کیفری/ رفع خلاءهای سیاسی

دیده بان هشتم : معاون حقوقی قوه قضائیه از ارسال گزارشات انتقادی دستگاه‌های امنیتی به دادگستری‌ها پیرامون خلاءهای قانون آیین دادرسی کیفری خبر داد و گفت: ابهامات این قانون رفع می‌شود.
سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، ذبیح‌الله خدائیان  در خصوص احتمال تدوین آئین دادرسی ویژه جرائم سیاسی، اظهارداشت: قانون آیین  دادرسی کیفری فعلی مدتی است که در دست اصلاح قرار دارد و بخش‌هایی از جمله مربوط به جرائم سیاسی و امنیتی هم قرار است اصلاح شود.
وی افزود: مطمئناً قسمت‌هایی که مربوط به جرایم اقتصادی و امنیتی باشد، سعی بر این است که قانون و مقرراتی پیش بینی بشود که در جهت کشف و تعقیب و رسیدگی جرائم بهتر بتوانیم به نتیجه برسیم.
معاون رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه برخی می‌گویند نیاز به قانون جدید وجود ندارد، اظهارداشت: در حال حاضر قانون فعلی ایراداتی دارد و متناسب با این مسئله اصلاحاتی را هم باید داشته باشد.
وی از انتقادها به قانون فعلی خبر داد و افزود: از دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی ایراداتی به دادگستری‌ها در خصوص این قانون منعکس شده است ودر حال حاضربه دنبال این هستیم که خلاهای قانونی و ابهاماتی که در قانون هست رفع کنیم.
معاون رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه قانون فعلی آزمایشی است، گفت: قانون آئین دادرسی کیفری در حال حاضر آزمایشی است و برای دائمی شدن نیاز به مرحله اجرا دارد تا نسبت به اصلاح قانون اقدام شود.
خدائیان تصریح کرد: بسیاری از افراد معتقدند که در بازرسی‌ها و بحث قرارهای تأمین وبازداشت در ارتباط با جرائم امنیتی و سیاسی مشکلاتی وجود دارد، با این حال هنوز مقرره خاصی پیش بینی نشده است و پس از بررسی‌ها، نقطه نظرات اعمال خواهد شد.
خبرگزاری مهر
منتشر شده در چهارشنبه, 03 خرداد 1396 11:15
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش