text1

جمعه, 31 فروردين 1403-

واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به تعیین گزارشگر ویژه برای ایران: طی ۱۰ سال تمام سئوالات را جواب دادیم

سایت حقوقیدیده بان هشتم: محمدجواد لاریجانی گفت: انگلیسی و امریکایی‌ها و متحدانشان می‌خواهند شورای حقوق بشر را مهملی کنند که به تبلیغات علیه ایران اوج بدهند.

محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان امشب مهمان برنامه متن و حاشیه بود. 
 
مهم ترین بخش های اظهارات دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان به شرح زیر است: 
 
-انگلیسی و امریکایی‌ها و متحدانشان می‌خواهند شورای حقوق بشر را مهملی کنند که به تبلیغات علیه ایران اوج بدهند. سیاست ما سیاست ورود به مسئله، تعامل مثبت و پاسخگویی فعال است. سیاسی کاری در شورای حقوق بشر ادامه پیدا کرد. کشورهایی مثل عربستان و انگلیس سیاه چاله‌های حقوق بشر هستند.
 
-گزارشگری با بازیگری متفاوت است. تعیین گزارشگر ویژه برای ایران موجه نیست. یکی از کارهای مهم جمهوری اسلامی بخصوص در ۱۰ سال گذشته این بوده که هیچکدام از سوالات این گزارشگران را بدون پاسخ نگذاشتیم. از جاوید رحمان گزارش دقیق و چارچوب فنی ندیدیم ولی تعامل داریم. رفتار گزارشگر باید براساس چارچوب مصوب سازمان ملل باشد. آنچه ما با آن مشکل داریم این است که گزارشگری با بازی تبلیغاتی و بازی سیاسی یکی باشد.
 
-کسانی گزارشگر ویژه حقوق بشر شده اند که با تروریست های معروف فالوده می خورند؛ این برای سازمان ملل بد است.  ماکرون فکر می کند که حقوق بشر ژنتیکی است و با ژن منتقل می شود! پاریس سیاه چاله حقوق بشر است؛ پاریس جایی است که از داعشی ها استقبال می شود و برای آنها فرش قرمز پهن می کنند. کشور فرانسه باید پیگرد قانونی شود.
 
-عربستان و انگلیس سیاه چاله های حقوق بشر هستند. این دو کشور وارد جنایت علیه بشریت شده‌اند. در جنایتی که در یمن اتفاق می افتد رژیم سعودی و انگلیس جنایت مرتکب شده‌اند. در شورای حقوق بشر مکانیزم خوبی هم وجود دارد و آن بازنگری عملکرد حقوق بشری توسط این شوراست که آمریکا و متحدانش از این مکانیزم ناراحت هستند و قصد لغو آن را دارند. ما گزارشگری حقوق بشر مسئله‌ای نداریم. ما معتقدیم در کشورهایی مانند آمریکا و فرانسه باید گزارشگر ویژه حقوق بشر تعیین شود. فرانسه که خود تظاهرات کنندگان فرانسوی را به شدت سرکوب می‌کند در آشوب‌های فتنه سال ۸۸ که این کشورها به راه انداختند علیه ایران موضع گرفتند. تعیین گزارشگر ویژه برای ایران اصلا موجه نیست، آن هم گزارشگری که در چارچوب عمل نکند. یکی از مهمترین کارهای جمهوری اسلامی در ۲۰ سال گذشته این بوده که حتی یکی از صحبت های گزارشگران تعیین شده را بدون پاسخ نگذاشته است. گزارشگر باید ذهنیت های شخصی خود را کنار بگذارد. ما از گزارشگر فعلی گزارش دقیق و چارچوب فنی ندیده‌ایم اما با او تعامل داریم. گزارشگری با بازیگری تبلیغاتی یکسان نیست. 
 

-محکوم قضایی در زندان داریم که در حال گذراندن دوران حکومیت خود است اما آقای مکرون ایشان را برای عضویت در شورایی دعوت می‌کند. آقای مکرون کمی دیر وارد میدان حقوق بشر شده و نمی‌داند که در قرن ۲۱ این اعمال خریدار ندارد. این که افرادی در غرب بنشینند و نسخه حقوق بشری برای همه دنیا بنویسند دورانش گذشته است.

میزان

منتشر شده در یکشنبه, 19 اسفند 1397 11:12
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش