text1

پنج شنبه, 09 فروردين 1403-

حکم پلیس‌های خطاکار سعودی اعلام نشده است

سایت حقوقی
به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم به نقل از تسنیم، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به محاکمه دو پلیس خطاکار سعودی در عربستان گفت: قرار بر این بود تا بعد از اعلام حکم، جزییات آن در اختیار مقامات کشورمان قرار بگیرد اما چنین چیزی هنوز اعلام نشده است.
سعید اوحدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم  اظهار داشت: اقدام غیراخلاقی دو پلیس عربستانی فقط توهین و تعرض به حقوق  زائران ایرانی نبود بلکه توهین به تمام زائران کشورهای اسلامی محسوب می‌شود و مقامات سعودی باید پاسخ می‌دادند، اما هنوز در اجرای حکم جوابی ندادند.
وی ادامه داد: بر اساس آنچه وزارت امور خارجه اطلاع داده بود و در زمانی سرکنسولگری ما در کشور عربستان قبل از قطع رابطه اعلام کرده بودند؛ شنیدیم که حکم آنها در دادگاه معین شده و قرار بر این بود تا به وزارت کشور عربستان فرستاده شود و سپس این حکم به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران فرستاده شود اما متأسفانه هنوز این حکم اعلام نشده است.
رئیس سازمان حج و زیارت عنوان کرد: بر اساس شنیده‌ها از سرکنسولگری ما در قبل از قطع رابطه، حکم در دادگاه مشخص شده ولی هنوز اعلام نشده است که این رویکرد عربستان سعودی در تأخیر برای اجرای حکم جای سؤال دارد.
اوحدی در پایان تأکید کرد: مقامات عربستان سعودی باید نسبت به اجرای این حکم و رفتار غیراسلامی و انسانی این دو پلیس خاطی پاسخگو باشند چرا که این عملکرد توهینی به تمامی زائران محسوب می‌شود و باید مانع چنین رفتارهای ناشایستی شد.
به گزارش تسنیم، سال گذشته و در هفته دوم تعطیلات نوروزی دو پلیس خطاکار سعودی به‌هنگام بازرسی از یک کاروان عمره ایرانی به‌بهانه مشکوک شدن به دو نوجوان ایرانی، آنها را از بقیه جدا می‌کنند و در بخش دیگری مورد بازرسی بدنی قرار دادند که در اثنای بازرسی، سایر افراد کاروان متوجه شدند که مأمورین خاطی قصد آزار و اذیت جنسی آن دو نوجوان را داشتند و مسئولین امر را از این موضوع مطلع می‌کنند. مسئولان مربوطه بلافاصله موضوع را به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده اطلاع داده و با حضور کنسول آن سرکنسولگری، مقامات ذی‌ربط کاروان و مسئولین فرودگاه جده، بررسی‌های میدانی به‌عمل آمده و پس از شناسایی دو مأمور متخلف پس از انجام مقدمات قانونی، آنها بازداشت می‌شوند.
براین اساس پس از این اقدام و متوقف شدن سفر عمره، همه منتظر اجرای حکم این دو پلیس خطاکار بودند که چنین اتفاقی تا امروز رخ نداده و همچنان حکم این دو پلیس سعودی در ابهام قرار دارد.
منتشر شده در یکشنبه, 08 فروردين 1395 13:28
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش