text1

جمعه, 31 فروردين 1403-

ادعاهای حقوق بشری علیه ایران سیاسی و مغرضانه است

دیده بان هشتم : ابوترابی گفت: متاسفانه ادعاهای حقوق بشری درباره ایران کاملا سیاسی و مغرضانه و تهیه چنین گزارش‌هایی با هدف دخالت و فشار در امور داخلی کشورمان صورت می‎گیرد. 
عضو کمیسیون حقوقی: ادعاهای حقوق بشری علیه ایران سیاسی و مغرضانه است

به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم به نقل از ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، «ابوالفضل ابوترابی» عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به گزارش سالانه آمریکا در ارتباط با موضوع نقض حقوق بشر در ایران گفت: متاسفانه موضوع و ادعای نقض حقوق بشر در ایران به حربه‌ای در دست دشمن تبدیل شده و صرفا آنها با انتشار گزارش‌های مغرضانه خود در پی اعمال فشار بر ایران هستند.

وی ادامه داد: کشورهای غربی وضعیت حقوق بشر در ایران را به شکل بدی ارائه می دهند درحالی که وضعیت حقوق بشر در کشورهای غربی بسیار بدتر از ایران است. 
ابوترابی با اشاره به نقش گزارشگر ویژه سازمان ملل در موضوع حقوق بشر در ایران گفت: بسیار جای تاسف دارد که مسئولی را برای پرونده حقوق بشر در ایران انتخاب کرده‌اند که تمامی گزارشات وی زاویه سیاسی داشته و این در حالی است که نسبت به عملکرد احمد شهید انتقاد جدی وارد است، چرا که وی انصاف را در گزارشات خود رعایت نمی‌کند و موضوع ترور در کشور ایران و خانواده‌های قربانی تروریست و مسائل این چنینی را مدنظر قرار نمی‌دهد.

وی افزود: وضعیت نقض حقوق بشر در کشورهای دیگر مثل عربستان و حتی خود آمریکا بسیار اسفناک است و با این وجود به وضعیت حقوق بشر در ایران مغرضانه و به دور از هرگونه انصاف می‌پردازند.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این موضوع که در ایران در صورت هتاکی به رهبر معظم انقلاب و یا امام خمینی (ره) برای هتاک حکم اعدام صادر می‌شود کاملاً دروغ است و حتی یک مورد هم در ایران پیدا نمی‌شود که برای فرد هتاک حکم اعدام صادر شده باشد، اصلا چنین چیزی در قوانین ما تعریف نشده است و آمریکا در گزارش سالیانه خود در این موضوع خیلی ناشیانه اقدام کرده است.

ابوترابی درباره وضعیت زندان‌های ایران توضیح داد: وضعیت زندان‌های ایران نسبت به سایر کشورها وضعیت بسیار بهتری دارد. حتی وضعیت زندان بسیاری از کشورهای جنوب شرق آسیا که طبق مشاهدات، بسیار بدتر از وضعیت زندان‌های ایران است. البته باید گفت وضعیت زندان‌ها در ایران با وضعیت مطلوبی که مدنظر قانونگذار بوده است فاصله اندکی دارد که این امر به دلیل مشکلات مالی است.

وی گفت: به لحاظ کمبود بودجه نتوانسته‌ایم به وضعیت دلخواهی که در قوانین تعریف شده است دست یابیم که انشاالله مجلس کمک و حمایت کند تا بتوانیم وضعیت ساخت زندان‌ها را سرعت و بهبود ببخشیم.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با زیر سوال بردن انتخابات ایران گفت: موضوع زیر سوال بردن انتخابات در ایران نشانه‌ای از مداخله آنها در امور داخلی کشور ما است. چراکه موضوع انتخابات یک موضوع داخلی است و آنها نباید دخالت کنند، بنابراین همه این موارد نشاندهنده این است که ادعاهای مطرح شده درباره  نقض حقوق بشر در ایران کاملا سیاسی‌ و مغرضانه است.

منتشر شده در یکشنبه, 05 ارديبهشت 1395 15:39
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش