text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

اعتصاب غذای ۲۰۰ پناهجو در بریتانیا به دلیل شرایط بد زندگی/ اقدام به خودکشی یک پناهجوی ایرانی

دیده بان هشتم : بیش از ۲۰۰ پناهجو و مهاجر که در کمپهای بریتانیا نگهداری می‌شوند به دلیل شرایط بد زندگی دست به اعتصاب غذا زدند.اعتصاب انگلیسی‌ها

 

به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم به نقل از راشاتودی، شدت این اعتراضات به حدی بود که طبق گزارشات منتشر شده یک ایرانی نیز شنبه شب در بازداشتگاه موقت هارموندسورس اقدام به خودکشی کرد.

اقدام به اعتصاب غذای پناهجویان پس از آغاز اعتراضات در سراسر بریتانیا شکل گرفت. سیاست بریتانیا در بازداشت بدون محدودیت پناهجویان باعث اعتراض شدید فعالان مدنی، اعضای پارلمان و قضات این کشور شده که معتقدند این سیستم پرهزینه، غیرموثر و غیرمنصفانه است.

در بازداشتگاه موقت هارموندسورس واقع در میدلسکس 190 نفر از خوردن غذا امتناع کرده، درحالیکه 50 نفر دیگر نیز محوطه بازداشتگاه را اشغال کردند.

یکی از پناهجویان حاضر در این مرکز در گفتگو با مورنینگ استار گفت: ما همگی به این اعتراضات ادامه خواهیم داد اما احساس ناامیدی می‌کنیم... زیرا در داخل مرکز نمی‌توانیم به کارکنان اعتماد کنیم، رفتار آنها به شکلی است که گویا آنها پادشاه هستند و ما برده آنها هستیم.

وی در ادامه گفت: افراد زیادی هستند که بیش از 15 ماه است در اینجا حضور دارند. هر روزی که می‌گذرد پناهجویان به مشکلات روانی دچار می‌شوند.

کارن دویل از اعضای جنبش عدالت و از فعالان خواستار بسته شدن بازداشتگاه‌های موقت در انگلیس دراین باره گفت: این اعتصاب غذاها تازه‌ترین موارد اعتراض طی سالهای اخیر به شمار می‌روند. مشخص است که بازداشت لکه ننگی بر چهره بریتانیا و موضع دولت انگلیس درخصوص حقوق بشر است.

وی ادامه داد: اعترضات در خارج از بازداشتگاه‌های موقت افزایش یافته است. این مراکز دیگر رازهای کوچک و کثیف بریتانیا به شمار نمی‌روند. حقیقت بار دیگر به مرور زمان فاش شد.

آمارهای دولتی حاکی از آن است که خودکشی در بازداشتگاه‌های موقت مهاجران در بریتانیا با ثبت رکورد یک خودکشی در روز به بالاترین میزان در تاریخ رسیده است. طبق آمار ارائه شده از سوی وزارت کشور در سال گذشته میلادی 393 مورد خودکشی ثبت شده است که در مقایسه با سال 2014 حدود 11 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

منبع خبرگزاری تسنیم.

منتشر شده در دوشنبه, 20 ارديبهشت 1395 18:42
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش