text1

سه شنبه, 28 فروردين 1403-

اروپا در توافق پناهندگان با ترکیه حقوق بشر را نادیده گرفته است

دیده بان هشتم : گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر پناهندگان انتقاد شدیدی به رویکرد اتحادیه اروپا در توافق با ترکیه در مسئله پناهندگان وارد کرده و از نادیده گرفته شدن حقوق بشر از طرف اتحادیه اروپا سخن گفت.
مهاجرین یونان
 

به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، "فرانسوا کرپیو"، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر پناهندگان روز گذشته در سخنانی در آتن گفت: فقدان اطلاعات درباره سرنوشت و ازدحام بیش از حد اردوگاه های پناهندگان، به سرخوردگی، خشونت و ترس ساکنان آن منجر شده است.

وی همچنین انتقاد ویژه ای به این مسئله وارد کرد که در یونان کودکان در اردوگاه های بسته بازداشت می شوند. کودکان نباید بازداشت و محصور شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش توافق بین اتحادیه اروپا و ترکیه برای بازگرداندن پناهندگان از یونان را از نظر قانونی مشکوک ارزیابی کرده و از دادگاه های اروپایی و یونانی خواست که این مسئله را مورد بررسی قرار دهند.

"کرپیو"، همچنین اتحادیه اروپا را فاقد چشم انداز در پاسخ به بحران پناهندگان دانسته و گفت: برای این اتحادیه هیچ گونه سیاست مهاجرت طولانی مدتی که مبتنی بر حقوق بشر باشد وجود ندارد. اتحادیه اروپا باید با ابزارهای آماده ای به بحران ها واکنش نشان دهد و هر بار که یک بحران رخ می دهد سعی نکند راه حلی کشف کند.

اتحادیه اروپا و ترکیه در تاریخ 28 اسفند 1394 درباره ممانعت از ورود پناهجویان به قاره اروپا از طریق دریای اژه توافق کردند.

براساس این توافق، همه پناهجویانی که وارد جزایر یونان شدند، اگر درخواست پناهندگی مطرح نکرده باشند یا درخواست آن‌‎ها رد شده باشد، به ترکیه بازگردانده خواهند شد.

در مقابل اتحادیه اروپا افزون بر انتقال مستقیم برخی از پناهجویان به کشورهای اروپایی، کمک‌هایی مالی به آنکارا اعطا خواهد کرد و روند اعطای روادید به اتباع این کشور و همچنین روند مذاکرات برای عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را تسریع می‌کند.

بسیاری از گروه های حقوق بشری از جمله دیده بان حقوق بشر و عفو بین الملل به این توافق انتقاد شدیدی وارد کرده اند. این سازمان ها بر این باورند که ترکیه نباید به عنوان کشور امنی برای بازگشت مهاجران در نظر گرفته شود.

"آنجلیا جولی"، سفیر ویژه سازمان ملل نیز پاسخ آمریکا به این بحران جهانی را بسیار دلسرد کننده ارزیابی کرده است.

منبع خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان.

منتشر شده در سه شنبه, 28 ارديبهشت 1395 16:04
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش