text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

۶۵ میلیون نفر آواره‌ در سراسر دنیا!

دیده بان هشتم : کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل تعداد آواره‌ها در سراسر دنیا در سال ۲۰۱۵ را ۶۵.۳ میلیون نفر اعلام کرد.
پناهجویان یونان

به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم به نقل از اسکای نیوز، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد در سال 2015 میلادی تعداد آواره‌ها در سراسر دنیا رکوردی معادل 65.3 میلیون نفر را ثبت کرد.

به گزارش این نهاد تعداد آواره‌ها در پایان سال 2014 رقم59.5 میلیون نفر ثبت شده است که در سال گذشته میلادی افزایشی نزدیک به 6 میلیون نفر داشته است.

در سال گذشته میلادی سیل تلاش  پناهجویان برای ورود به اروپا با افزایشی بی سابقه مواجه بود. تعداد زیادی از آوارگان سوری، افغان و عراقی به امید رهایی از جنگ و نجات جان خود از طریق ترکیه و پس از آن یونان راهی اروپا شدند که پس از مدتی این مسئله با نگرانی شدید مقامات قاره سبز مواجه شد.

تعداد قابل توجهی از پناهجویان در دریا جان خود را از دست دادند. به گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت از ابتدای امسال تاکنون 1370 مهاجر و پناهجو در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده اند که با اینحال این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد کاهش داشته است.

توافق جدید اتحادیه اروپا و ترکیه برای بازگرداندن مهاجران خارجی به چالش بزرگی تبدیل شده است. بر اساس توافق ترکیه و اتحادیه اروپا، آنکارا همه مهاجران خارجی به اروپا را که از دریای اژه به طور غیر قانونی وارد یونان شده اند، باز خواهد گرداند. در مقابل، اروپا نیز هزاران مهاجر سوری را که مستقیم از ترکیه آمده اند، قبول خواهد کرد و مذاکرات بر سر سفر به اروپا بدون نیاز به ویزا و عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، پیشرفت خواهد داشت.

منبع گروه خبرگزاری تسنیم.

منتشر شده در دوشنبه, 31 خرداد 1395 15:02
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش