text1

پنج شنبه, 09 فروردين 1403-

به منظور حفظ میراث فرهنگی یونسکو و دیوان کیفری بین المللی همکاری می کنند

دیده بان هشتم : دیوان کیفری بین المللی و سازمان فرهنگی، علمی و آموزشی سازمان ملل متحد (یونسکو) در حال همکاری با یکدیگر برای مبارزه با فرهنگ بی کیفرمانی نسبت به تخریب قاصدانه میراث فرهنگی به مثابه یک جرم جنگی می باشند. 
همکاری یونسکو و دیوان کیفری بین المللی برای حفظ میراث فرهنگی
به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، دبیرکل یونسکو در ملاقات خود با رییس دیوان کیفری بین المللی و معاون دادستان در مقر دیوان در لاهه هلند، راه های تعمیق همکاری ها برای حمایت از میراث فرهنگی و مقابله با بی کیفرمانی تخریب آن ها را بررسی نمود. به گفته دبیرکل یونسکو، «دیوان و یونسکو مسیر طولانی را با یکدیگر پیموده اند تا حاکمیت قانون را تقویب نمایند و قالب های ذهنی را نسبت به تخریب میراث فرهنگی تغییر دهند و مصمم هستند تا گام های بیشتر برای مقابله با بی کیفرمانی تخریب میراث فرهنگی بردارند». به گفته خانم دبیرکل، تخریب میراث فرهنگی بخشی از یک استراتژی جهانی برای پراکندن نفرت است و مقابله با بی کیفرمانی می بایست به مثابه بخشی از پروژه صلح باشد و همکاری دیوان و یونسکو نقش مهمی در اینباره بازی می کند.
متعاقب تخریب میراث فرهنگی و مساجد و معابد ثبت شده نزد یونسکو در شمال «مالی»، یونسکو توجه دیوان را به این اقدام جلب نمود. در جولای 2012 میلادی دادستان دیوان کیفری بین المللی تخریب عامدانه میراث فرهنگی را رفتار سازنده جرایم جنگی داخل در صلاحیت دیوان دانست و بر همین اساس تحقیقات خود را نسبت به وضعیت مالی ادامه داد. بر اساس این تحقیقات و با همکاری اطلاعاتی و فنی یونوسکو در ارتباط با مراکز تخریب شده، اولین پرونده در تاریخ عدالت کیفری بین المللی در ارتباط با تخریب میراث فرهنگی نزد دیوان کیفری بین المللی مطرح شد و مهدی الفقی متهم به ارتکاب جرایم جنگی از رهگذر تخریب اماکن ثبت شده به عنوان میراث فرهنگی در شمال مالی گردید.
پرونده الفقی پس از ماه رمضان در دیوان کیفری بین المللی مورد رسیدگی واقع خواهد شد. 
منتشر شده در سه شنبه, 01 تیر 1395 14:31
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش