text1

پنج شنبه, 09 فروردين 1403-

مجازات‌ مواد مخدر در کشورهای دیگر دنیا

دیده بان هشتم : طبق آمار بین‌المللی در کشورهای مختلف مجازات همراه داشتن مواد مخدر غیرقانونی بسته به مقدار و نوع مواد و همچنین قوانین هر کشور متفاوت است و از شلاق گرفته تا حبس ابد یا حتی اعدام را شامل می‌شود.
سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، روزنامه ایندیپندنت در گزارش جدید خود بخشی از این مجازات‌ها را که به بیشترین طول دوران حبس برای همراه داشتن مخدرهای غیرقانونی مربوط می‌شود، منتشر کرده است.
بر اساس این گزارش آماری، در نیجریه همراه داشتن هر مقداری از حشیش، کوکائین، هروئین یا هر گونه مواد مخدر دیگر بین ۱۵ تا ۲۵ سال حبس دارد در حالیکه در ترکیه حکم هشت تا ۲۰ سال حبس برای فرد دارنده مواد مخدر صادر می‌شود.
این مطالعه که روی ۴۴ کشور جهان انجام گرفته همچنین حاکی است پس از نیجریه و ترکیه سومین کشوری که بیشترین مجازات حبس را برای همراه داشتن مواد مخدر اعمال می‌کند امارات متحده عربی است. در این کشور داشتن مواد مخدر بین چهار تا ۱۵ سال حبس دارد.
براساس گرافیکی که از سوی آژانس آماری Statista با عنوان "بیشترین مجازات حبس برای همراه داشتن مواد مخدر" برای این روزنامه تهیه شده همچنین کشورهای آفریقای جنوبی، اسلوواکی، سنگاپور، روسیه، قبرس، لیتوانی و آرژانتین در جایگاه‌های بعدی از حیث بیشترین مجازات‌های حبس قرار می‌گیرند.
اما در این میان کشورهایی نظیر کویت هم هستند که همراه داشتن هر مقدار ماده مخدر غیرقانونی در آنها می‌تواند به حبس ابد منجر شود اگرچه معمولا میانگین حکم‌ حبس‌هایی که برای متهمان صادر می‌شود کمتر از حبس ابد است.
در بخشی از این گزارش همچنین به سایر روش‌های مقابله با افرادیکه مواد مخدر به همراه دارند از جمله حکم شلاق و اعدام اشاره شده است. در برخی از کشورها همراه داشتن مواد مخدر مجازات مرگ را به دنبال دارد. برای مثال در مالزی همراه داشتن بیش از ۱۵ گرم هروئین و در بنگلادش داشتن ۲۵ گرم کوکائین به مجازات اعدام منجر می‌شود. برای برخی دیگر از کشورها نیز حکم اعدام برای حمل مقادیر بیشتر و مشخصی از مواد مخدر صادر می‌شود.
بنابر این گزارش، علاوه بر این در تمامی کشورها برای معتادان مجازات‌های یکسان در نظر گرفته نمی‌شود. به طور مثال اکنون در دادگاه‌های نروژ معتادان به مواد مخدر به برنامه‌های درمانی محکوم می‌شوند که با فرستادن آنان به زندان مغایرت دارد.
الف
منتشر شده در سه شنبه, 02 آذر 1395 12:46
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش