text1

پنج شنبه, 09 فروردين 1403-

جهانگیری: نقض برجام اقدام علیه توافق بین المللی

دیده بان هشتم : معاون اول رئیس جمهور: کارشکنی و نقض امریکایی ها در برجام فقط مخالفت با ایران نیست بلکه اقدام آنها علیه برجام اقدام علیه گفتگو، تعامل و توافقات بین المللی است.
سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، اسحاق جهانگیری در نخستین همایش ملی صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر گفت: برجام حاصل این سیاست ها و حاصل گفتگوهای طولانی و پیچیده جمهوری اسلامی ایران با شش قدرت دنیا، سازمان ملل، آژانس انرژی اتمی و اتحادیه اروپاست.
معاون اول رئیس جمهور افزود: برجام جزو برنامه های مصوب در مجلس، شورای عالی امنیت ملی، هیئت وزیران و در نهایت رهبری است.
جهانگیری گفت: کارشکنی و نقض امریکایی ها در برجام فقط مخالفت با ایران نیست بلکه اقدام آنها علیه برجام اقدام علیه گفتگو، تعامل و توافقات بین المللی است و حتما راه مقابله با چنین اتفاقی راه عقلانی و سنجیده است.
معاون اول رئیس جمهور گفت: باید مواظب باشیم گاهی فضاهای کاذب ما را در زمینه افراطی گری قرار ندهد بنابراین باید با درایت ، عقلانیت، عزت، حکمت و مصلحت تصمیم گیری کنیم و منافع ملت را به صورت جدی پیگیری کنیم.
 
معاون اول رئیس جمهور از عزم جدی دولت برای کاهش و کنترل مواد مخدر، اعتیاد و آسیب های اجتماعی با همکاری مردم خبر داد.
 
وی گفت: هیچ سرمایه ای به اندازه سرمایه اجتماعی برای یک جامعه و کشور مفید و ارزنده نیست.
 
جهانگیری افزود: نمی توان در غیاب مردم با این بلای خانمانسوز به صورت جدی مبارزه کرد بلکه مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر زمانی عملی می شود که آحاد مردم وارد میدان شوند و این رویکرد دولت بر اساس اجتماعی کردن آسیب های اجتماعی برای کاهش و مبارزه است.
معاون اول رئیس جمهور گفت: اعتیاد به تنهایی زاییده یک سری پدیده های اجتماعی است اما وقتی در جامعه گسترش یابد بیماری های مزمن دیگری را ایجاد می کند.
معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: فقط فرد معتاد نیست که آسیب می بیند بلکه همه منابع ، سرمایه های اجتماعی ، انسانی و فرهنگی یک جامعه نیز تهدید می شود.
وی گفت: جامعه ما منابع ، ظرفیت ها ، فرصت ها و سرمایه های مادی و معنوی بسیار زیادی در اختیار دارد و در مقابل با آسیب ها ، تهدیدات و مسائل روانی اجتماعی ، فقر، حاشیه نشینی، طلاق و اعتیاد و گسترش دامنه های آن و همچنین فسادهای مالی ، اخلاقی و شکل گیری مناطق حاد و بحران زا نیز روبروست که اینها آسیب های حادی هستند که اندیشمندان علوم اجتماعی در باره آن هشدار داده اند.
 
معاون اول رئیس جمهور یکی از گام های خوبی که در وزارت کشور برای رفع همه این آسیب ها برداشته شده است تهیه گزارشی از وضعیت کشور با کمک صاحب نظران دانست و گفت: این گزارش به درستی نشان می دهد دولت ، نهادهای مدنی و جامعه باید نسبت به آسیب های اجتماعی حساس باشند تا کمک کند این گونه پدیده ها منجر به بروز بحران های اجتماعی نشود و منابع و سرمایه های کشور را دچار فرسایش نکند.
 
جهانگیری گفت: خوشبختانه در سال های اخیر به ویژه در یک سال اخیر با تاکیدات مقام معظم رهبری جلسات بسیار مهمی با سطوح مهم تصمیم گیری کشور برگزار شد و عزم نظام در اهتمام ورزیدن به کاهش اعتیاد و حل مسائل و آسیب های اجتماعی جزم شده است.
وی افزود: عزم جدی در نظام شکل گرفته تا بتواند با پدیده های مخدر برخورد عالمانه کند و مکمل این موضوع حساسیت و مشارکت جامعه و همه شهروندان کشور در حوزه مسائل اجتماعی است.
معاون اول رئیس جمهور گفت: دانش و تجربه بشری به ما نشان داد آن چیزی که موجب قوام و دوام جامعه می شود در درجه نخست پایداری و سلامت نهادهای اصلی آن جامعه است.
جهانگیری افزود: خانواده سالم و حساس، شهروندان مسئول و فعال، نهادهای مدنی ، نخبگان و شبکه های اجتماعی مستحکم راه را بر رشد هر آسیبی در جامعه می بندد و دولت و دستگاه ها را حساس می کند تا نسبت به حل این مسائل چابک عمل کنند .
وی گفت: اعتیاد مهمترین آسیبی است که به صورت مزمن در جامعه ما به شکل قدیمی و امروزه در اشکال نو و مخاطره آمیز حضور و بروز یافته است.
معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: نه باید در این باره سیاه نمایی کرد و جامعه را نگران کرد و نه باید انکار کرد بلکه آنچه که تصویر واقعی است باید ارائه شود تا حساسیت عموم مردم و مسئولان را برای رفع و کاهش این پدیده اجتماعی برانگیخته کند.
جهانگیری افزود: با ورود به این گفتمان و با اتخاذ رویکردی یکپارچه و ائتلافی فراگیر اعم از دولت و ملت در مبارزه با پدیده اعتیاد باید اقدامی جدی انجام دهیم.
وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته چهار جلسه مهم با حضور رهبری ، سران سه قوه ، مسئولان تصمیم گیر و نیروهای مسلح و نهادهای اجتماعی تشکیل شده است گفت: نهایتا شورای عالی انقلاب فرهنگی  مسئولیت مسائل اجتماعی را بر عهده گرفت.
معاون اول رئیس جمهور افزود: سازمان امور اجتماعی نیز در وزارت کشور شکل گرفت و رئیس جمهور جلسات شورای اجتماعی را به ریاست خود برگزار می کند تا بتواند در این زمینه نظارت کند و برای عملیاتی شدن اقدامات اجتماعی محور برنامه ریزی کند.
جهانگیری گفت: خوشبختانه در برنامه ششم نیز برای مبارزه همه جانبه با مواد مخدر و کاهش اعتیاد هدف گذاری کمی شده است .
وی افزود: در هر نهادی، دستگاهی و سازمان های مردم نهاد برنامه ریزی شده است که چه بخشی از این هدف کمی را برعهده بگیرند.
معاون اول رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد: امسال که به نام اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نامگذاری شده و یکی از پیش نیازهای اقتصاد شکوفا سرمایه های اجتماعی است ؛ شاهد باشیم نیروهای انسانی کشور در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گیرند.
جهانگیری گفت: همه مسائل ملی ، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد قابل حل هستند و زمانی که عزم و اجماع ملی باشد می توان با تکیه بر توانمندی ها مسائل را به راحتی حل کرد.
وی افزود: پیش نیاز حل مسائل ملی کشور برخوردهای غیر جناحی، غیرسلیقه ای و غیرگروهی است.
معاون اول رئیس جمهور گفت: در حالی که تحولات در دنیا به سرعت اتفاق می افتد و در آمریکا و کشورهای دیگر چهره های خشن و جنگ طلب فعال هستند باید با عقل و تدبیر کنترل کرد .
جهانگیری افزود: منطقه خاورمیانه آبستن اتفاقات مهمی است و آنچه نیاز داریم تا از این خطرها به خوبی عبور کنیم انسجام ، یکپارچگی، عقلانیت و اعتدال است زیرا سیاست رهبری و دولت این است که هماهنگ با خواست مردم ، تهدیدهای بیرونی و درونی را از کشور دور کنیم و نگذاریم تهدیدات مردم را به آینده خود نگران کند.
خبرگزاری صدا و سیما
منتشر شده در یکشنبه, 14 آذر 1395 13:57
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش