Friday, 19 April 2024-
Error
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_menus, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
 
2-29.jpg

دیده بان هشتم : یک وکیل دادگستری با تاکید بر اینکه قوه قضاییه کشور هر چه بودجه بیشتری داشته باشد می‌تواند خدمات بهتری ارائه دهد، گفت: دولت می‌تواند به استخدام بیشتر نیروی انسانی در این قوه کمک کند که این امر موجب تاثیر مثبت در فعالیت قوه قضاییه خواهد شد.

ساعتچی‌یزدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه افزایش بودجه قوه قضاییه موجب فعالیت مطلوب‌تر سازمان‌های زیرمجموعه آن می‌شود، ادامه داد: همچنین کمک می‌کند که قضات بیشتری را استخدام کنند که در مورد شورای حل اختلاف و سایر سازمان‌های زیرمجموعه دستگاه قضایی، مطمئنا آثار مثبتی را در پی خواهد داشت.

وی بیان کرد: این یک امر بدیهی است که افزایش بودجه در تسریع رسیدگی‌ها، خدمات الکترونیکی و تسریع اقدامات قضایی که مردم با آن دست به گریبان هستند، تاثیر بسزایی دارد.

به عقیده وی گاهی نارضایتی‌هایی از قوه قضاییه به دلیل فشردگی فعالیت قضات ایجاد می‌شود و طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌ها به وجود می‌آید که دولت می‌تواند برای حل این مشکل در چارچوب امکانات خود به گسترش دستگاه قضایی و استخدام بیشتر نیرو انسانی در این قوه کمک کند.

ساعتچی‌یزدی با اشاره به روند تقسیم بودجه میان دستگاه‌های مختف اظهار کرد: قانون ما اینگونه است که در برنامه بودجه درآمدها به خزانه واریز می‌شود و در واقع دولت بر اساس میزان درآمد و دریافتی خود بودجه را اهم و فی‌الاهم میان دستگاه‌ها تقسیم می‌کند. البته مواردی می‌تواند در اختصاص بودجه به آن دستگاه دخیل باشند مثل سوابق بودجه‌ای آن دستگاه، یعنی اینکه از ابتدا برای آن دستگاه چه میزان بودجه در نظر گرفته شده است.

این وکیل دادگستری در راستای گله اخیر ریاست قوه قضاییه از دولت اینگونه گفت: از طرفی این گلایه می‌تواند صحیح باشد ولی از طرف دیگر باید توجه داشت دولت بر اساس امکانات تخصیص اعتبار می‌کند. در مورد این گلایه باید بررسی شود که آیا دولت بر اساس امکانات بودجه‌ای که داشته و تخصیصی که انجام داده بر اساس انصاف عمل کرده است؟

ساعتچی‌یزدی در پایان سخنان خود بیان کرد: برای اینکه در هر دستگاه بودجه مناسبی وضع شود تلاش مسئولان و برنامه‌هایی که ارائه می دهند بسیار موثر است و کارشناسان و افرادی که دست اندرکار تهیه بودجه هر نهاد یا سازمان و یا قوه‌ای هستند توضیحات‌شان می‌تواند مثمرثمر باشد.

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش