text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

بازنگری به قانون انتخابات یک ضرورت انکار ناپذیر است

دیده بان هشتم :  حجت‎الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: باز نگاه به قانون انتخابات یک ضرورت انکار ناپذیر است.
سایت حقوقیبه گزارش  پایگاه خبری دیده بان هشتم به نقل از  روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی، «حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی» تولیت آستان قدس رضوی و مشاور رئیس قوه قضائیه در دیدار با اعضاء شورای قضایی و هیأت نظارت بر انتخابات خراسان رضوی گفت: باز نگاه به قانون انتخابات یک ضرورت انکار ناپذیر است. 
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی افزود: سازوکار اطمینان بخشی در قانون در دو بخش اجراء و نظارت پیش بینی شده و در واقع مردم در انتخابات همه کاره هستند هرچند قانون انتخابات علی رغم تغییرات مختلف، اکنون به بازنگاه دقیقی که کلان نگر باشد نیازمند است.
وی با تقدیر از مجریان و ناظران انتخابات افزود: همه آحاد جامعه به ویژه مسئولان موظف به اجرا و پایبندی به قانون و شرع مقدس هستند. 
وی با اشاره به اشتراکات کار دستگاه قضایی و شورای نگهبان گفت: هر دو نهاد برآمده از متن مردم و انقلاب هستند و هر دو کار قضاوت و داوری را انجام می دهند و تمام این اقدامات باید مبتنی بر قانون و شرع ساماندهی شود. 
وی اصلاح ذات البین را یکی از نکاتی دانست که همواره در دستگاه قضایی مورد توجه بوده است و انشاء الله در آینده بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. وی سهم دستگاه قضایی را در ایجاد و امنیت بسیار بالا دانست و خاطر نشان کرد: آستان قدس رضوی نیز در زمینه اطمینان خاطر و تأمین امنیت زائران از مبدأ تا مقصد حساسیت بالایی دارد و در این زمینه تلاش می کند.
 وی پیش بینی و پیشگیری را از جمله مسائلی دانست که در حوزه های مختلف از جمله حوزه زیارت باید مورد توجه قرار گیرد و افزود: داشتن خاطره خوب از زیارت برای زائران بسیار ارزشمند است و سهم مجموعه قضایی در تأمین این امنیت قابل توجه و بالاست. 
 
تولیت آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: از تمامی عزیزانی که در حوزه زیارت دست اندر کارند می خواهیم که پیش بینی و پیشگیری را به عنوان اصول مسلم در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار دهند. وی تشکیل بانک ایده را از جمله اقدامات اخیر آستان قدس دانست و افزود: در مدت اخیر از میان نخبگان و مردم نظرات بسیار ارزشمندی داده اند که انشاء الله دربرنامه ریزی های آینده مورد توجه و عمل قرار خواهد گرفت. 
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: در حال بازنگاه و بازنگری در مفاهیمی همچون خدمت، خادم و مخدوم هستیم و این کار مبتنی بر منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در حال انجام است. 
 
وی اظهار داشت: مسأله زیات و تسهیل در امر زیارت به کاهش ناهنجاریهای اجتماعی بینجامد و با چنین نگاهی هر کسی که با امام هشتم (ع) انس می گیرد به دلیل همین آثار معنوی، از جرم و خطا دوری می کند بنابراین در بخش کمی و کیفی این مسأله بارویکرد اثباتی و ایجابی در پی رونق دادن به زیارت به عنوان یک عامل مهم سالم سازی جامعه هستیم. 
 
مشاور رئیس قوه قضائیه با اشاره به مسائل اقتصادی و اجتماعی گفت: اقداماتی که توسط نهادهای مختلف در جهت رفع و کاهش مسائلی مانند فقر انجام می شود کاهش دهنده آلام  هستند و در کنار این اقدامات باید اقدامات زیربنایی نیز انجام شود.
منتشر شده در یکشنبه, 05 ارديبهشت 1395 13:39
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش