text1

پنج شنبه, 09 فروردين 1403-

شنود مکالمات مردم در دستگاه‌های اجرایی در صورت ضرورت

دیده بان هشتم : حسن روحانی رئیس جمهور و رئیس شورای عالی اداری، مصوبه‌ای را برای اجرا ابلاغ کرده که به استناد آن، رهگیری و شنود ارتباطات اینترنتی، تلفنی، کلامی و حضوری افراد در دستگاه های اجرایی در صورت ضرورت در چارچوب قوانین انجام می‌شود.

سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، در بند پنج از ماده هفت حقوق شهروندی در نظام اداری با موضوع «حق حفظ و رعایت حریم خصوصی همه افراد» آمده است: رهگیری و شنود ارتباطات اینترنتی، تلفنی، کلامی و حضوری افراد در دستگاه های اجرایی ممنوع است و در صورت ضرورت، در چارچوب قوانین مربوط انجام خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، تمامی وزارتخانه‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی، استانداری‌ها و سایر دستگاه‌هایی که به نحوی از بودجه عمومی استفاده می‌کنند ملزم به رعایت و اجرای مصوبه حقوق شهروندی در نظام اداری دارند.

این مصوبه در یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه مورخ 9 بهمن 95 شورای عالی اداری به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور، به منظور رفع تبعیض و ایجاد نظام اداری پاسخگو و کارآمد، با هدف بهبود و ارتقای سطح حقوق شهروندی، بهره‌مندی شهروندان از ظرفیت‌های ایجاد شده، تسهیل در تحقق اهداف سیاست‌های کلی نظام اداری، فصل سوم قانون مدیریت خدمات کشوری، بخش هفتم از «برنامه جامع اصلاح نظام اداری» مصوب 28 دی 93 هیئت وزیران و همچنین «منشور حقوق شهروندی» ابلاغ شده در تاریخ 29 آذر 95، به تصویب رسیده است.

مصوبه یاد شده دارای 19 ماده، 3 تبصره و پنج فصل شامل اصول و مبانی، مصادیق حقوق شهروندی در نظام اداری، تکالیف کارکنان و دستگاه های اجرایی نسبت به حقوق شهروندی در نظام اداری، انتظارات از شهروندان برای رعایت حقوق دیگر شهروندان در نظام اداری و سازوکار اجرایی حقوق شهروندی در نظام اداری است.

این مصوبه که به امضای روحانی رئیس جمهوری رسیده، دوشنبه 21 فروردین 96 در روزنامه رسمی منتشر شده است.

برای مشاهده کامل مصوبه یاد شده به اینجا مراجعه کنید.

خبرگزاری تسنیم

خبرگزاری تسنیم

منتشر شده در شنبه, 26 فروردين 1396 13:07
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش