Friday, 19 April 2024-
Error
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_menus, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1

دیده بان هشتم : حدود ٤٠ نفر از پذیرفته شدگان آزمون وکالت سال ٩٦ کانون وکلای فارس، رفع محدودیت پذیرش خود را از معاون اول رئیس جمهوری خواستار شدند.

سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، در حاشیه نخستین همایش مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان در شیراز که روز شنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و علیرضا آوایی وزیر دادگستری در محل استانداری فارس برگزار شد، تعدادی از جوانان پذیرفته شده در آزمون وکالت با درخواست کمک از جهانگیری و آوایی ، دست نوشته هایی در دست گرفتند تا مشکل جذب آنان در آزمون وکالت رفع شود. 
به گزارش ایرنا، کانون وکلای هر استان بسته به ظرفیت آن استان و با رای گیری سه نفر متشکل از رئیس کانون وکلا، رئیس کل دادگستری استان و رئیس دادگاه عمومی و انقلاب استان ، هر سال تعدادی افراد واجد شرایط را با برگزاری آزمونی در مجموعه وکلای کشور جذب می کند. 
در این فرایند، سهمیه ایثارگران به صورت جداگانه محاسبه می شود. 
این درحالی است که امسال برای نخستین بار ٣٠ درصد از پذیرفته شدگان سهمیه آزاد را فرزندان رزمندگان شامل می شوند و نکته مهم تَر اینجاست این موضوع زمانی انجام شد که اسامی پذیرفته شدگان سهمیه آزاد در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شده است. 
برخی کانون های وکلا این مشکل را با توجه به تبصره ماده ١ قانون کیفیت اخذ پروانه مبنی بر اینکه آزمون وکالت حداقل یک بار در سال برگزار شود، و با اخذ رضایت هر سه مقام اشاره شده ، رفع کنند یعنی هم همه پذیرفته شدگان سهمیه آزاد پذیرش شدند و هم داوطلبان سهمیه فرزندان رزمندگان. 
در استان فارس اما قضیه هنوز ختم به خیر نشد و ٣٧ نفر از پذیرفته شدگان سهمیه آزاد وکالت که در آزمون پذیرفته شده اند باید حذف شوند . 
درحاشیه نخستین همایش مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان، این پذیرفته شدگان با در دست داشتن پلاکاردهایی از معاون اول رئیس جمهوری و همچنین وزیر دادگستری درخواست کمک کردند. 
یکی از این پذیرفته شدگان در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد، در آزمون وکالت امسال استان فارس در سهمیه آزاد، ١٢٥ نفر قبول شده اند که با وجود اجرای سهمیه ویژه فرزندان رزمندگان ، ٣٧ نفر از افرادی که قبول شده اند، حذف خواهند شد. 
این خانم که خود یکی از پذیرفته شدگانی است که در معرض حذف شدن قرار دارد، ادامه داد: با رئیس کل دادگستری استان و رئیس دادگاه عمومی و انقلاب شیراز و همچنین رئیس کانون وکلا صحبت کردیم که رئیس کل دادگستری استان و رئیس دادگاه عمومی و انقلاب شیراز اعلام موافقت کردند اما رئیس کانون وکلا این موضوع را نپذیرفت. 
یکی دیگر از این پذیرفته شدگان در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: همایشی که سه روز به میزبانی شیراز درحال برگزاری است با نام جوانان موضوعیت دارد و از دیگر سو تأکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری بر اشتغالزایی جوانان است و این مواردی که اکنون در کانون وکلای فارس شاهد هستیم با این تأکیدات منافات دارد . 
این جوان افزود: باید اهمیت به جوانان در مرحله عمل مشخص شود چون همه ما با سختی و مشقت درس خواندیم و با وجود یک یا چندسال پشت آزمون وکالت ماندن، امسال توانستیم پذیرش شویم و برای دریافت پروانه وکالت اقدام کنیم. 
وی با بیان اینکه حتی توانستیم موافقت استانداری فارس و امام جمعه شیراز را هم کسب کنیم اما رئیس کانون وکلا راضی نمی شود، اضافه کرد: از آقای جهانگیری می خواهیم ما را حمایت کنند تا عدالت برای همه یکسان باشد. 

ایرنا

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش