text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

بسته حوادث دوشنبه 18 اسفند

دیده بان هشتم : کمین مردان چاقوکش برای توریست ها در کوه های خلج مشهد

 

حوادث دوشنبه 18 اسفند


جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی روز گذشته با بیان این خبر گفت: در پی وقوع زورگیری های متعدد از مسافران و برخی اهالی روستاها در جاده های ییلاقی مشهد و طرقبه شاندیز، گروه ویژه ای از نیروهای انتظامی ماموریت یافتند تا هر چه زودتر به زورگیری های مذکور پایان دهند که موجب نارضایتی اهالی و گردشگران شده بود.

سردار سرتیپ دوم ابراهیم قربانزاده افزود: با توجه به اهمیت این موضوع، گروه تخصصی مشترکی از کارآگاهان ورزیده پلیس آگاهی و نیروهای پاسگاه انتظامی حصار گلستان با فرماندهی و نظارت مستقیم سرهنگ بهنام اویسی (فرمانده انتظامی طرقبه شاندیز) وارد عمل شدند و با همکاری بسیج و به کارگیری منابع و مخبران محلی تحقیقات گسترده ای را در مناطق وقوع جرم آغاز کردند.

وی با اشاره به این که در رصدهای اطلاعاتی پلیس، معتمدان، شوراها و دهیاری ها نیز به یاری نیروهای انتظامی آمدند، خاطرنشان کرد: پس از جمع آوری اطلاعات محلی، سرنخ هایی از زورگیران موتورسوار به دست آمد که دامنه سرقت های خود را به جاده خلج کشانده بودند بنابراین گروه ویژه عملیاتی، در تاریخ سیزدهم اسفند، به طور پوششی به کمین زورگیران نشستند تا این که در تاریکی شب سه جوان موتورسوار مسلح به سلاح سرد (قمه و افشانه) در حالی که به دنبال طعمه ای برای زورگیری بودند وارد کمین نیروهای انتظامی شدند.

سردار قربانزاده تصریح کرد: بی درنگ کارآگاهان، آنان را به محاصره درآوردند زورگیران در تاریکی شب به سمت ارتفاعات خلج گریختند اما نیروهای انتظامی در عملیاتی ضربتی، درحالی دو نفر از زورگیران را به دام انداختند که یکی دیگر از همدستان آن ها در تاریکی ارتفاعات متواری شد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با کشف دو قبضه قمه از زورگیران، بلافاصله دامنه عملیات با هماهنگی های قضایی به منطقه شهرآباد و سالارآباد مشهد کشید چرا که طبق اعترافات متهمان، مخفیگاه آنان و همدست فراری شان در این مناطق بود. سرتیپ دوم ابراهیم قربانزاده یادآور شد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، تعدادی گوشی های سرقتی نیز کشف شد و بازجویی های تخصصی از زورگیران جاده های ییلاقی با صدور دستورات ویژه قضایی ادامه یافت. این فرمانده با تجربه انتظامی اضافه کرد: اعضای این باند درحالی تاکنون به 25 فقره زورگیری اعتراف کرده اند که 35 نفر از مال باختگان به محض مشاهده و بدون هیچ تردیدی، آنان را شناسایی کردند.

وی با بیان این که بررسی های پلیس از جرایم گسترده اعضای این باند زورگیری حکایت دارد، گفت: اعضای این باند متهم به زورگیری در جاده های روستایی اردمه ، مغان، سربرج، هفت حوض، شلگرد، خان رود ، اسلام رود و ... هستند که تحقیقات بیشتر برای شناسایی دیگر متهمان و مالخران زیرنظر فرمانده انتظامی طرقبه شاندیز همچنان ادامه دارد.

 

بازداشت جسد مرد مرده ای که راه می رفت!

ماجرای این پرونده عجیب به سال‌ها قبل برمی‌گردد. زمانی که مردی با انتشار آگهی شروع به تبلیغ برای فروش ملک و زمین در مناطق رباط کریم و پرند کرد و خیلی زود توانست مشتریان زیادی را به دام بیندازد. او هر ملک را به چند نفر از مشتریانش فروخت و از این طریق چند میلیارد تومان کلاهبرداری کرد اما مدتی بعد، زمانی که خریداران راهی املاکشان شدند، متوجه شدند که علاوه بر آنها، افراد دیگری نیز به آنجا آمده مدعی اند که مالک زمین و ملک مورد نظر هستند.

با افشای راز کلاهبرداری مرد شیاد، خریداران راهی اداره پلیس شدند و از او به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند. از همان زمان تحقیقات برای دستگیری این مرد آغاز شد اما ردی از وی نبود تا اینکه در سال 95، خانواده‌اش با مراجعه به دادگاه، مدعی شدند که مرد کلاهبردار فوت شده است. آنها گواهی فوت این مرد را نیز به دادگاه ارائه کردند و درحالی‌که به‌نظر می‌رسید متهم تحت تعقیب به‌دلیل سکته به کام مرگ رفته است، شاکیان رفته رفته از ادامه پیگیری پرونده‌شان سرد شدند و امیدشان برای بازگرداندن پولشان را از دست دادند.

مرد کلاهبردار که توانسته بود با گواهی فوت جعلی و سیاه‌بازی وانمود کند که فوت کرده است، با خیال راحت از اینکه شاکیان دیگر پیگیر پرونده‌اش نیستند، هویت جدیدی برای خودش انتخاب کرد و با تغییر محل زندگی‌‌اش کلاهبرداری‌هایش را از سر گرفت. شگرد او همان شگرد قبلی بود و وی با قطعه‌بندی غیرمجاز زمین‌هایی که از طریق کلاهبرداری به‌دست آورده بود، شروع به فروش آنها به مشتریان کرد.

کلاهبرداری‌های جدید متهم ادامه داشت تا اینکه مدتی قبل مأموران پلیس که همچنان پیگیر پرونده‌ بودند به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد مرد کلاهبردار زنده است. آنها در ادامه بررسی‌ها پرده از نقشه این مرد برداشتند و معلوم شد که وی با گواهی فوت جعلی شاکیانش را فریب داده و با استفاده از هویت جعلی همچنان دست به کلاهبرداری می‌زند.

سردار کیوان ظهیری، فرمانده انتظامی غرب استان تهران با بیان این خبر گفت: مأموران پلیس امنیت عمومی، با انجام اقدامات اطلاعاتی چند ماهه، مخفیگاه متهم را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی او را در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند. وی ادامه داد: این مرد در بازجویی‌ها به کلاهبرداری از طریق فروش زمین و املاک اعتراف کرد. مشخص شد که وی در همه این سال‌ها و در مجموع 15میلیارد تومان از این طریق به جیب زده است. پس از اعترافات این مرد برای او قرار قانونی صادر شد و پرونده‌اش در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

 

زندان عاقبت رفتار ممنوعه در اینستاگرام

مردی که با انگیزه جلب توجه اقدام به قدرت نمایی در فضای مجازی کرده بود توسط پلیس دستگیر شد.

فرمانده انتظامی بردسیر در این باره گفت: به دنبال انتشار کلیپی از قدرت نمایی یک جوان با سلاح جنگی در فضای مجازی، شناسایی و دستگیری این فرد در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ جعفر غضنفری افزود: در این زمینه ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی این متهم را طی عملیاتی غافلگیرانه به دام انداختند.

وی با بیان این که از مخفیگاه متهم یک قبضه اسلحه ممنوعه نیز کشف شد، ادامه داد: این متهم در بازجویی های تخصصی ماموران ضمن اظهار ندامت، هدف از این اقدام مجرمانه را جلب توجه و خودنمایی اعلام کرد و در ادامه به مرجع قضایی تحویل شد.

 

رکنا

insta1بروزترین خبرهای حقوقی و قضایی کشور را در صفحه اینستاگرام ما دنبال فرمایید.

منتشر شده در دوشنبه, 18 اسفند 1399 10:32

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش