text1

سه شنبه, 28 فروردين 1403-

اخبار مهم حقوقی قضایی کشور

دیده بان هشتم :  بازگشت به زندگی ۱۶ محکوم به قصاص در استان قم

رییس‎کل دادگستری استان قم از بازگشت به زندگی ۱۶ محکوم به قصاص به زندگی با تلاش کمیته صلح و سازش این استان خبر داد.

 

اخبار حقوقی قضائی کشور


حجت‎الاسلام علی مظفری بیان کرد: مرکز امور خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج و ستاد دیه با حمایت‌های ویژه دستگاه قضایی این استان در راستای پیش‎برد و به نتیجه رساندن پرونده‌های محکومان به قصاص و خروج از بن‎بست بلاتکلیفی، ضمن اتخاذ تدابیر و راهکار عملی از تاریخ ۱۶ اسفندماه سال 1397 مبادرت به تشکیل کمیته‌ای تحت عنوان کمیته صلح و سازش کرده که به صورت مستمر در روز‌های دوشنبه و چهارشنبه هر هفته با دعوت از خانواده زندانیان و اولیای‎دم با تاسی از اصل همفکری و تشریک مساعی در فضایی صمیمی اقدام به مذاکره و مصالحه میان طرفین کرده است.
وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع، پرونده محکومانی در کمیته صلح و سازش مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد که اخلاق و رفتار آنان مورد تایید مسئولان زندان بوده و در برنامه‌های فرهنگی زندان شرکت می‌کنند و از عملکرد گذشته خود نادم و پشیمان هستند.
مظفری عنوان کرد: رضایت قطعی ۱۶ نفر از محکومان به قصاص نفس به صورت مستقیم و غیرمستقیم و نیز توافق با تعدادی از اولیای‎دم و هدایت پرونده‌های مربوطه به فاز مالی و بعضا بدون پرداخت وجه و انصراف شکات از اجرای حکم، از نتایج انحصاری کمیته صلح و سازش در سال جاری بوده است.

 

قلع و قمع ساخت‎‏وساز‌های غیرمجاز در رباط کریم
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط کریم از قلع‎وقمع ساخت‎وساز‌های غیرمجاز و آزادسازی اراضی زراعی در این شهرستان خبر داد. رحیم علیش‎پور بیان کرد: ساخت‎و‎ساز‌های غیرمجاز انجام‎شده در ۲ هکتار از اراضی زراعی شهرستان رباط کریم، قلع و قمع و این اراضی به وضع سابق اعاده شدند.
وی ادامه داد: در پی دریافت گزارشاتی مبنی بر اقدام افراد سودجو به ساخت‎وساز‌های غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی زراعی در روستا‌های این شهرستان، نماینده این دادستانی همراه نمایندگان نهاد‌های ذی‎ربط و با تامین امنیت توسط عوامل انتظامی در محل حضور یافتند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط کریم گفت: با صدور دستور قضایی، ۳۶ مورد دیوارکشی غیرمجاز در مساحت تقریبی ۲ هکتار از اراضی کشاورزی روستای حسین رباط کریم تخریب شد و این اراضی آزادسازی و به وضع سابق اعاده شدند.

 

آزادی ۳۰ زندانی جرایم غیرعمد زندان‌های استان بوشهر
رییس‎کل دادگستری استان بوشهر از آزادی ۳۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد زندان‌های این استان خبر داد.
علی جمادی در مراسم آزادسازی ۳۰ زندانی جرایم غیرعمد زندان‌های استان بوشهر با همت خیرین و ستاد دیه این استان، اظهار کرد: مجموع بدهی این زندانیان پنج میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان است که از این مبلغ ۴۷۰ میلیون تومان تسهیلات و یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض و با کمک خیران تامین شده‌ است. وی بیان کرد: شاکیان نیز در این کار خیر به مبلغ سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان گذشت کردند.
جمادی اضافه کرد: با آزادی این زندانیان شمار زندانیان جرایم غیرعمد آزادشده در سال جاری در استان بوشهر به ۱۴۳ نفر با ۹۵ میلیارد تومان بدهی رسید.
رییس‎کل دادگستری استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۱۴۴ مددجوی غیرعمد با ۶۸ میلیارد تومان بدهی در این استان محبوس هستند که تلاش می‌شود با همکاری خیران هر چه سریع‌تر زمینه آزادی و بازگشت آنها به خانواده و جامعه فراهم شود.

حمایت

insta1بروزترین خبرهای حقوقی و قضایی کشور را در صفحه اینستاگرام ما دنبال فرمایید.

منتشر شده در دوشنبه, 18 اسفند 1399 12:16

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش