text1

جمعه, 31 فروردين 1403-

دادستان کل کشور تاکید کرد: حمایت قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر

سایت حقوقیدیده بان هشتم : دادستان کل کشور بر حمایت دستگاه قضایی و نیروی انتظامی از آمران به معروف و ناهیان از منکر تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: حضور مسئولان قضایی در میان مردم در هر سطحی باید همیشگی باشد تا از نزدیک شاهد رسیدگی‌های قضایی قرار بگیرند.
وی گفت: یکی از محاسن برقراری این ارتباط حل مشکلات مردم است، چه بسا مردم مشکلاتی را مطرح کنند که ما در بازرسی‌های قضایی به آن‌ها پی نبریم، نکته دیگر اینکه مردم در این دیدار‌ها از نزدیک مشکلات را می‌گویند و ما هم باید به فکر برطرف شدن گرفتاری‌های مردم باشیم.
منتظری تصریح کرد: برخی از مردم در دیدار‌ها به اشکالات قانونی اشاره می‌کنند که البته دو معنی دارد اول اینکه ممکن است مربوط به ناآگاهی آن‌ها با قوانین باشد که البته باید برنامه ریزی شود تا اطلاعات حقوقی و قضایی در میان مردم تبیین شود، اما ممکن است بخشی از گلایه‌های مردم مربوط به اشکالات قانونی باشد که وقتی از زبان مردم می‌شنویم باید برای رفع آن برنامه ریزی کنیم، دستگاه قضایی هم در تلاش است مشکلات و خلاء‌های قانونی را برای تسریع در رسیدگی‌های قضایی برطرف کند.
دادستان کل کشور با تاکید بر حمایت دستگاه قضا از آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: برخی از مردم نسبت به مشکلات قانونی گلایه دارند که ما هم تلاش می‌کنیم این اشکالات برطرف شود.
منتظری در پاسخ به سوالی درباره امر به معروف و نهی از منکر، افزود: مراتب امر به معروف و نهی از منکر در قانون تعریف شده و در کتب فقهی نیز مبنای آن به روشنی تبیین شده است اما آن چه که وظیفه همه مردم بوده این است که در مواجهه با ناهنجاری ها با زبان نرم و تذکر ورود کنند.
وی ادامه داد: گاهی در بخشی از مراتب امر به معروف، جایی برای ورود عامه مردم وجود ندارد و وظیفه حاکمیت است که با منکر برخورد شرعی داشته باشد.
منتظری تصریح کرد: بر اساس قانون،​ ورود قانونی به مسئله امر به معروف و نهی از منکر در چارچوب وظیفه نیروی انتظامی قرار دارد و شرایط برخورد نیز تبیین شده است تا به گونه ای نباشد که امروز اگر کسی بخواهد امر به معروف کند مورد تهاجم قرار بگیرد. این مقام قضایی تاکید کرد: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با تمام توان از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت می کنند.

 

حمایت

منتشر شده در یکشنبه, 16 تیر 1398 09:12

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش