Thursday, 18 April 2024-
Error
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1

سایت حقوقیدیده بان هشتم : سخنگوی قوه قضاییه: به‌زودی به اتهامات روح‌الله زم رسیدگی می‌شود و بقیه متهمان پرونده را در گام بعد محاکمه خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، غلامحسین اسماعیلی در ارتباط تلفنی با برنامه پارک شهر شبکه رادیویی تهران در خصوص پرونده روح‌الله زم، گفت: در روزهای آینده جلسات دادگاه آغاز می‌شود. در این جلسات حتماً دفاعیات متهم و وکیلش شنیده می‌شود و البته غیر از وی پنج نفر دیگر هم بازداشت هستند و در مظان اتهام قرار دارند. وی افزود: در این پرونده افرادی در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف مطرح هستند و ما فعلاً اتهامات خود روح‌الله زم را بررسی می‌کنیم چراکه نباید ایام بازداشت و تحت قرار بودن او طولانی شود و بقیه را به‌مرور با تکمیل تحقیقات محاکمه خواهیم کرد.
اسماعیلی درخصوص ورود دستگاه قضایی به بازار خودرو، گفت: قطعاً قوه قضاییه در موضوع بازار خودرو ورود کرده است و در سفر اخیر به بوشهر رئیس قوه قضاییه درباره تعیین تکلیف پرونده‌ای دستور تسریع داد که البته برخی‌ها به‌غلط عنوان کردند که دستور آزادسازی خودرو داده‌شده است. وی گفت: روند رسیدگی این پرونده طولانی شده بود که رئیس قوه قضاییه از همکاران خود خواست در اسرع وقت آن را تعیین تکلیف کنند و در بحث خودروسازان داخلی هم پرونده‌هایی را ماه‌ها پیش رسیده کرده‌ایم که اطلاع‌رسانی شده است و سازمان بازرسی کل کشور هم مأموریت دارد اقدامات نظارتی خود را تشدید کند. وی افزود: اصل قیمت‌گذاری و نظارت بر قیمت و ایفای تعهدات دو خودروساز دولتی به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، شورای رقابت و در موارد رسیدگی به تخلفات به عهده سازمان تعزیرات حکومتی است و هرکدام از این نهاده‌ها که از ما درخواست حمایت و کمک کرده‌اند، دریغ نکرده‌ایم. سخنگوی قوه قضاییه گفت: ما برای حمایت از حقوق مردم مطالبه گری‌های خود را ادامه خواهیم داد. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که این مطالبه گری‌های شما چه سودی برای مردم داشته است؟ افزود: در مقطع قبلی خودروسازان به‌جای واگذاری به مردم، خودروها را به‌صورت سبدی در اختیار طیف‌های خاص قرار می‌دادند که اگر ورود نمی‌کردیم وضع به‌مراتب بغرنج‌تر بود و مشکل اگرچه کامل حل‌نشده است، اما معلوم نبود اگر ورود نمی‌کردیم اوضاع چگونه می‌شد. اسماعیلی گفت: البته ما امروز نرخ ارز را متناسب نمی‌دانیم و این نرخ واقعی نیست و اوضاع تا حدی به ثبات رسیده بود، اما در یکی دو هفته اخیر اقداماتی صورت گرفت که فکر می‌کنیم مشکلاتی ایجادشده است و ما قطعاً ورود می‌کنیم.  سخنگوی قوه قضاییه گفت: پنج‌نفری که اخیراً در ارتباط با نامزدهای رد صلاحیت شده دستگیرشده‌اند، هیچ ارتباطی با شورای نگهبان و بررسی صلاحیت‌ها ندارند و تعدادی کلاهبردار بودند که بحث رشوه هم مطرح نبوده است. وی افزود: طبق بررسی‌ها این افراد کلاهبردار بودند و هیچ ارتباطی با شورای نگهبان و بررسی صلاحیت‌ها ندارند و مانند برخی دیگر از موارد کلاهبرداری با ادعای واهی و دروغین موجب سلب اعتماد و ربودن اموال می‌شوند که ما این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کنیم. اسماعیلی تاکید کرد: کسی که می‌خواهد به‌عنوان نماینده مردم در مجلس حضور پیدا کند چرا باید این‌قدر ساده‌لوح باشد که به دام کلاهبرداران و افراد سودجو بیفتد و نباید خودش تشخیص می‌داد که موضوع بررسی صلاحیت با پول قابل‌حل نیست؟ این افراد باید مدارکی ارائه کنند تا صلاحیتشان تأیید شود. وی گفت: گاهی اوقات ما از مردم به‌واسطه نداشتن اطلاعات حقوقی انتظار نداریم فریب این سودجویان را نخورند، اما کسی که ادعا می‌کند می‌خواهد نماینده شود یا کسانی که سابقه نمایندگی داشته‌اند نباید فریب این افراد را می‌خوردند.
حمایت
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش