Friday, 19 April 2024-
Error
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1

سایت حقوقیدیده بان هشتم : تاثیر قانون کاهش مجازات حبس تعزیری در کاهش جمعیت کیفری
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان، قانون کاهش مجازات حبس تعزیری را در کاهش جمعیت کیفری زندان‎ها، مفید و موثر ارزیابی کرد.
مجتبی قهرمانی در نشست توجیهی قانون کاهش مجازات حبس تعزیری در زندان بندرعباس با بیان اینکه این قانون موجب کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها می‌شود، اظهار کرد: در مجموعه قضایی استان هرمزگان تمامی محاکم آموزش‌های لازم در خصوص این قانون را دریافت کرده و نسبت به ضرورت اجرای دقیق و سریع آن توجیه شده‎اند.
وی خواستار شکل‎گیری تعامل مثبت و راهگشای محاکم قضایی و مجموعه زندان‌های استان هرمزگان در اجرای این قانون و نیز شناسایی سریع مددجویان واجد شرایط و ارسال پرونده به محاکم قضایی جهت صدور احکام جدید شد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان بر آگاهی‎بخشی زندانیان در خصوص این قانون نیز تاکید و بیان کرد: اقدام مددکاران زندان‌ها در تشریح قانون کاهش مجازات حبس تعزیری برای زندانیان ضروری است و می‌تواند نتایج بسیار مطلوبی در خارج شدن حبس از اولویت احکام قضایی داشته باشد.

تخریب 2 باغ ویلای غیرمجاز در شوشتر
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوشتر از تخریب دو باغ ویلای غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

سید قادر موسوی از تخریب دو باغ ویلای غیرمجاز در شوشتر خبر داد و گفت: این دو ویلا باغ با تغییر کاربری اراضی کشاورزی، احداث شده و شامل ساختمان و سنگفرش بود که با حضور دادیار اجرای احکام، به طور کامل تخریب و به حالت قبلی اعاده شد.
وی میزان سطح رفع تصرف‎شده را حدودا سه هزار متر مربع عنوان کرد و افزود: در خصوص چند مورد مشابه باغ ویلای دیگر نیز پرونده‌هایی تشکیل و آرایی صادر شده است که احکام آنها نیز به زودی به اجرا گذاشته می‌شود. 
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوشتر تصریح کرد: هرگونه تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها در خارج از محدوده قانونی شهر‌ها، شهرک‌‎ها و روستا‌ها بدون مجوز از مراجع قانونی ممنوع بوده، لذا ضمن تخریب بنای احداث‎شده غیرمجاز، با متخلفان نیز برخورد قانونی صورت می‌گیرد. اعلام آمادگی دادگستری همدان برای مبارزه با قاچاق 
رییس‌کل دادگستری استان همدان از اعلام آمادگی دادگستری این استان برای مبارزه با قاچاق با هر گونه رنگ و لعابی خبر داد. 

محمدرضا عدالت‎خواه در آیین معارفه داریوش جودکی به عنوان مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان و تقدیر از تلاش‎های علیرضا حسن‎پور مدیرکل سابق تعزیرات حکومتی این استان بیان کرد: بحث رویکرد پیشگیرانه در رابطه با تخلفات صنفی وجود دارد اما اگر تخلفات پیگیری نشود موجب ایجاد آشفتگی در بازار کنونی خواهد شد.
وی‌ تصریح کرد: بخشی از مشکلات اقتصادی بازار امروز مربوط به تحریم است و بخشی دیگر به سوءمدیریت بازمی‎گردد اما اگر به دنبال ثبات در کشور در حوزه اقتصادی هستیم، باید تولیداتی فراتر از نیاز جامعه داشته باشیم تا با صادرات به سایر کشورها از این بحران اقتصادی عبور کنیم.
رییس‎کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه امروز با وجود کرونا ویروس نیاز کشور تأمین شده است، عنوان کرد: باید در راستای تحقق «جهش تولید» در بخش‎های مختلف با جدیدیت برخورد شود تا مشکلات خرد نیز حل شود.
وی تصریح کرد: امروز یکی از خطرات جدی که مانع رشد تولید داخلی است، پدیده قاچاق است و سازمان تعزیرات حکومتی وظایف مهمی در این زمینه دارد. هرچند قوانین در این زمینه ابهاماتی دارد که باید برطرف شود تا تسهیل‎گری معنا یابد.
عدالت‎خواه از اعلام آمادگی دادگستری استان همدان برای مبارزه با قاچاق با هر گونه رنگ و لعابی خبر داد و گفت: قاچاق در هر نوع برای فعال اقتصادی، مصرف‎کننده و چرخه مصرف مضر است و باید با توجه و دقت از وقوع آن جلوگیری شود.

ایجاد ۱۰ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در دستور کار دادگستری کرمان
رییس‎کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه راه‎اندازی ۱۰ دفتر خدمات الکترونیک قضایی جدید در برنامه کاری دادگستری این استان قرار دارد، گفت: در حال حاضر ۵ دفتر الکترونیک قضایی در مرکز این استان در حال ارائه خدمت به شهروندان هستند.

یدالله موحد در آیین افتتاح دفتر خدمات الکترونیک قضایی جدید در کرمان با بیان اینکه راه‎اندازی 10 دفتر خدمات الکترنیک قضایی جدید در دستور کار دادگستری استان کرمان است، اظهار کرد: قوه‎قضاییه در مسیر تحولی خود، شفاف‎سازی در درون این قوه و واسپاری بسیاری از امور قضایی به مردم را در برنامه دارد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر ۴۲ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در راستای تکریم ارباب رجوع، تسهیل در کار مردم، کاهش مراجعات مردمی به دستگاه قضایی و استفاده از فناوری‌های نوین در استان کرمان فعال شده است. موحد تاکید کرد: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی خدماتی از جمله خدمات تقدیم دادخواست و لوایح توسط مردم به دستگاه قضایی و ارائه گواهی‌های عدم سوء پیشینه را ارائه می‌کنند.
وی تصریح کرد: امیدواریم فعالان دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در این بستر ایجادشده در استان کرمان و کشور، اهداف قوه‎قضاییه در راه‎اندازی این دفاتر را همواره مد نظر قرار دهند و به کرامت مراجعان و ارتقای خدمات قضایی در حوزه ماموریت خود توجه لازم را معمول دارند.

حمایت

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش