text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

روی خط خبر

سایت حقوقیدیده بان هشتم : لزوم استمرار در بازرسی‌های سرزده از دستگاه‌های اجرایی و رصد عملکرد مدیران 
رییس‎کل دادگستری استان هرمزگان بر انجام مستمر بازرسی‌های سرزده از دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: نظارت بیشتر در این حوزه و رصد دقیق عملکرد مدیران می‌تواند زمینه ساز رضایتمندی از نظام اسلامی و مسئولین به عنوان خدمتگزاران مردم باشد. علی صالحی در دیدار با مدیرکل بازرسی استان هرمزگان، تعامل و همدلی میان دستگاه‌های عضو شورای قضایی استان را نویدبخش برخورد قاطع با تخلفات و مقابله با سوء مدیریت‌ها در دستگاه‌های مختلف اجرایی عنوان کرد و با تأکید بر نقش نظارتی سازمان بازرسی بر دستگاه‌های مختلف کشور و انعکاس صحیح معایب و مشکلات، خاطرنشان کرد: نظارت و بازرسی تضمین‎کننده سلامت مجموعه اداری و موجب ارتقای سطح مقابله با فساد خواهد بود. وی ادامه داد: عملکرد خوب اداره‎کل بازرسی استان هرمزگان نشان‎دهنده دغدغه این دستگاه نظارتی به عنوان نظم‎دهنده دستگاه‌های اجرایی است. صالحی همچنین بر انجام مستمر بازرسی‌های سرزده از دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و افزود: نظارت بیشتر در این حوزه و رصد دقیق عملکرد مدیران می‌تواند زمینه‎ساز رضایتمندی از نظام اسلامی و مسئولان به عنوان خدمتگزاران مردم باشد.


اولیای دم سیرجانی پای چوبه دار قاتل پشیمان را بخشیدند
رییس شورا‌های حل اختلاف استان کرمان از حصول سازش و جلب رضایت اولیای دم یک فقره پرونده قتل پس از سپری شدن ۳ سال با میانجی‎گری اعضای شعبه ویژه زندان شورای حل اختلاف سیرجان، مسئولین قضایی و معتمدین محلی همزمان با دهه کرامت و ولادت امام رضا (ع) در این حوزه قضایی خبر داد. مهدی تقی‎زاده اظهار کرد: در سال ۱۳۹۶ فردی بر سر اختلافات خانوادگی و درگیری خانوادگی به قتل رسید و پس از رسیدگی و انجام تحقیقات مقدماتی، حکم به قصاص قاتل توسط مراجع قضایی صادر و جهت اجرای حکم قصاص پرونده به شعبه یک دادگاه کیفری شهرستان سیرجان ارجاع شد. وی گفت: پس از اطلاع از حکم صادره و به منظور استفاده از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف برای اخذ رضایت از اولیاء دم، پرونده به شعبه ویژه زندان شورای حل اختلاف شهرستان سیرجان ارجاع شد. رییس شورا‌های حل اختلاف استان کرمان عنوان کرد: سرانجام با تلاش‌های شبانه‎روزی اعضای شورای حل اختلاف و متنفذین محلی و به حول و قوه الهی و به برکت دهه کرامت این پرونده با تلاش مخلصانه و دلسوزانه اعضای شورا‌های حل اختلاف استان با صلح و سازش ختم به خیر شد و با اخذ رضایت از اولیاء دم و گذشت و ایثار خالصانه آن‌ها قاتل از قصاص رهایی و فرصت زندگی دوباره یافت.

فراهم شدن مقدمات آزادی ۲۹ زندانی در گلستان
رییس‌کل دادگستری استان گلستان گفت: مقدمات آزادی ۲۹ نفر از زندانیان بدهکار در این استان فراهم شد.

هادی هاشمیان با بیان اینکه در جلسه ستاد دیه استان گلستان، مقدمات آزادی ۲۹ نفر از زندانیان بدهکار در این استان فراهم شد، اظهار کرد: این افراد زندانیان جرایم غیرعمد و ناتوان در پرداخت دیون مالی هستند که با کمک ستاد دیه، خیران و گذشت شاکیان مقدمات آزادی آنان فراهم شد. وی افزود: از ابتدای امسال هم ۲۶ نفر از محکومان جرایم غیرعمدی که مجموع بدهی‌های آنها 6 میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود با کمک خیران، پرداخت وام و کمک‌های ستاد دیه کشور و استان از زندان آزاد شدند که البته این کار خیرخواهانه را بیشتر مدیون گذشت بزرگوارانه شاکیان هستیم. به گفته هاشمیان، امسال با کمک‌های مردم خیراندیش استان گلستان از طریق فضای مجازی، ۶۸۴ میلیون تومان برای آزادی زندان جمع‎آوری شد که ۲۰۰ میلیون تومان بیشتر از گلریزان سال گذشته بود. وی ادامه داد: هم اکنون ۲۲۴ زندانی جرایم غیرعمد و ناتوان از پرداخت بدهی و دیه در زندان‌های استان چشم به راه کمک مردم نوع‎دوست برای آزادی هستند.

 دستگیری یک کارچاق کن در گلستان
رییس‌کل دادگستری استان گلستان همچنین از دستگیری یک کارچاق کن در این استان خبر داد و گفت: این فرد با این ادعا که می‌تواند بر روند رسیدگی به پرونده‌ها اثر بگذارد و رأی را به نفع افراد تغییر دهد، از افراد پول می‌گرفت. هاشمیان افزود: کارکنان حفاظت و اطلاعات دادگستری استان گلستان، این کارچاق کن را در پی شکایت افرادی که فریب او را خورده بودند، شناسایی و دستگیر  کردند. وی ادامه داد: بررسی‎ها نشان داد این فرد سابقه‎دار است و چند سال پیش از دادگستری استان اخراج شده بود. رییس‎کل دادگستری استان گلستان گفت: تحقیقات برای شناسایی کسانی که با وعده‌های دروغ این فرد فریب خورده‎اند، ادامه دارد. هاشمیان از کسانی که به این شیوه از آنان کلاهبرداری شده است خواست با شماره 1580 تماس بگیرند یا حضوری به حفاظت و اطلاعات دادگستری استان گلستان مراجعه کنند.

 
پلمپ ۸۸ حلقه چاه غیرمجاز در رفسنجان 
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان گفت: طی یک سال گذشته ۸۸ حلقه چاه غیرمجاز در رفسنجان پلمپ شده است. ایمان شهسواری اظهار کرد: طی یک سال گذشته ۸۸ حلقه چاه غیرمجاز در رفسنجان پلمپ شده و از ابتدای سال ۹۹ نیز ۱۲۵ هزار و ۳۱۳ مترمربع از اراضی دولتی محدوده شهر رفسنجان رفع تصرف شده است. وی ادامه داد: از اول تیرماه ۹۸ تا به امروز قضات و کارکنان دادسرای رفسنجان به ۲۲ هزار و ۷۶۷ پرونده رسیدگی کرده‎اند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان با بیان اینکه ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی در دادسرای رفسنجان به بیش از ۹۰ درصد رسیده است، افزود: یکی از سیاست‌های قوه‎قضاییه برای جلوگیری از فساد و کارچاق کنی در دستگاه قضایی، راه‎اندازی سامانه‌های الکترونیکی از جمله سامانه ثنا است.

 رییس سازمان زندان‌ها به درخواست‌های مددجویان زندان قم رسیدگی کرد
رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در اولین سفر استانی با حضور در شهر مقدس قم ضمن بازدید از زندان مرکزی این شهر با زندانیان دیدار و گفتگو کرد.
محمدمهدی حاج محمدی در دیدار با زندانیان شهر قم با تبریک ایام دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع)، گفت: انسان نباید هرگز ناامید شود و برای جبران اشتباهات و بازگشت به زندگی سالم و رسیدن به موفقیت هیچ زمانی دیر نیست. رییس سازمان زندان‌ها، اظهار کرد: زمانی شما موفق خواهید شد که از این حضور در زندان فرصتی برای تأمل در رفتار، اصلاح فکر و اتخاذ تصمیم درست برای نجات خود و خانواده‌تان ایجاد کنید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به زندانیان افزود: ما تلاش می‌کنیم تا شرایط لازم را برای بازگشت شما به سمت زندگی سالم فراهم نماییم، شما نیز با یک تصمیم درست و همکاری با کارکنان زندان به این فرآیند کمک کنید. رییس سازمان زندان‌ها بابیان اینکه توسل به ائمه اطهار (ع) راه نجات و رستگاری انسان‌هاست، گفت: همه ما در زندگی از کرامات و عنایت‌های امام رضا (ع) بهره‌مند شده‌ایم و این امام رئوف در گرفتاری‌ها و مشکلات یاور ما بوده است. شما نیز با این امام عظیم‌الشان عهد و پیمان ببندید و برای ساختن آینده خوب تلاش کنید.
عضو شورای عالی قضایی در ادامه ضمن گفتگوی رودررو با زندانیان و استماع سخنان آنان به درخواست‌های ایشان پاسخ داده و برای رسیدگی به مشکلات آن‌ها دستورات لازم را صادر کرد. حاج محمدی در این بازدید از کارگاه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی نیز بازدید و روند فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی و حرفه‌ای را مورد ارزیابی قرار داد. گفتنی است همزمان با حضور رییس سازمان زندان‌ها در زندان مرکزی قم و بر اساس برنامه قبلی کاروان خدام رضوی نیز پرچم گنبد منور حضرت امام رضا (ع) را جهت برگزاری مراسم معنوی وارد زندان کردند که حس و حال معنوی ویژه‌ای را در زندان به وجود آورد.

پیگیری مشکلات ۲ واحد تولیدی آذربایجان غربی
معاون برنامه‌ریزی دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به پیگیری مشکلات ۲ واحد تولیدی گفت: بازگشت به چرخه تولید واحدهای تولیدی توقیف‌شده مطالبه رهبر معظم انقلاب و مورد تاکید و پیگیری ریاست قوه قضاییه است، لذا در این مورد اغماض و کم‌کاری اصلاً پذیرفته نیست.

 حسن قاسمی در هفدهمین جلسه ستاد پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان آذربایجان غربی که برای رسیدگی به مشکلات دو واحد تولیدی تشکیل‌شده بود، گفت: ستاد با تمام توان خود به مشکلات واحدهای تولیدی رسیدگی می‌کند و در این راه از ظرفیت همه نهادها و ارگان‌های اجرایی بهره خواهد گرفت. معاون برنامه‌ریزی دادگستری آذربایجان غربی افزود: بازگرداندن واحد تولیدی به چرخه تولید یعنی جلوگیری از بیکار شدن کارکنان و کمک به معیشت خانواده آن‌ها است و درواقع تلاش در عرصه رونق تولید یعنی حمایت از تولید داخل و شکوفا شدن صنعت داخلی و ملی است. وی در پایان سخنان خود گفت: بازگشت به چرخه تولید واحدهای تولیدی توقیف‌شده مطالبه رهبر معظم انقلاب و مورد تاکید و پیگیری ریاست قوه قضاییه است، لذا در این مورد اغماض و کم‌کاری اصلاً پذیرفته نیست.
در این جلسه حبیبی دادستان عمومی و انقلاب ارومیه نیز با اشاره به شعار سال ۹۹ گفت: باید همه تلاش و همت خود را به کار ببندیم تا شعار جهش تولید مقام معظم رهبری تحقق یابد و این کار مگر با فعالیت واحدهای تولیدی به‌صورت مضاعف و بیشتر میسر نیست. وی افزود: حتی اگر کارخانه‌ای توسط بانک یا دارایی یا طلبکاران توقیف‌شده باشد باید به چرخه تولید بازگردد، چه توسط مالکین اصلی و چه توسط بانک‌ها یا اداره کل دارایی باید کارخانه از چرخه تولید نایستد و کارگران به سرکار برگردند و تمهیدات لازم برای پرداخت بدهی‌های واحد تولیدی مشکل‌دار انجام گیرد.
حبیبی به مالکین واحدهای تولیدی مشکل‌دار که بدهی‌هایی به نهادهای مختلف مثل بانک‌ها و دارایی دارند هم توصیه کرد از حمایت‌های قضایی ستاد نهایت بهره را ببرند و با انجام تعهدات مصوب شده در این ستاد نسبت به راه‌اندازی واحدهای تولیدی و بازگشتن به چرخه تولید واحد تولیدی خود اقدام کنند. در این جلسه مالکان ۲ واحد تولیدی مشکلات واحد تولیدی خود را با اعضای ستاد طرح نمودند و اعضای ستاد حسب مورد تصمیمات عملی و حمایتی اتخاذ تا این واحدهای تولیدی بتواند کار خود را آغاز کنند.

حمایت

منتشر شده در یکشنبه, 15 تیر 1399 10:55

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش